معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه:
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی ١۴٠٢-١۴٠١ حدود ۸۵ هزار هکتار از مزارع گندم آبی استان کرمانشاه زیر کشت قراردادی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 04 August 2023

فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: کشت قراردادی نوعی از تولید در بخش کشاورزی است که بر اساس توافق بین خریدار و کشاورز به عنوان تولید کننده انجام می‌شود.

وی افزود: از مزایای آن می‌توان به رعایت الگوی کشت، حذف واسطه‌ها و دلال‌ها، متعادل شدن عرضه و تقاضا، کاهش هزینه‌های تولید و در نهایت افزایش بهره‌وری و پایداری در تولید نام برد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر گندم محصول چغندرقند و گوجه فرنگی هم زیر کشت قراردادی قرار دارند.

وی گفت: حدود پنج هزار و ٩٠٠ هکتار از محصول گوجه‌فرنگی در استان کرمانشاه زیر کشت قراردادی است که کشاورزان برای این محصول با کارخانجات فراوری رب گوجه‌فرنگی استان کرمانشاه قرارداد دارند.

این مسئول درباره محصول چغندرقند، اذعان کرد: حدود ۱۲ هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه، زیر کشت قراردادی این محصول است.

شریفی تاکید کرد: در سال زراعی پیش رو وزرات جهاد کشاورزی در نظر دارد علاوه بر این سه محصول ذکر شده، محصولات دیگری مانند جو و کلزا را نیز در قالب کشت قراردادی قرار دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار