رئیس اتحادیه نایلون، پلاستیک و ملامین کرج گفت: قیمت مواد اولیه ظروف یکبار مصرف طی سه سال اخیر ۱۰ تا ۱۲ برابر شده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 05 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» محمد دادخواه در خصوص مشکل تامین مواد اولیه درکارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی ظروف یکبار مصرف گفت: با اینکه کشورمان در بخش پتروشیمی توانمندی‌های قابل توجهی دارد اما تهیه مواد اولیه مورد نیاز بسیار مشکل شده است و برای تهیه هفتگی آن دغدغه دارد. اینکه با این نوسانات قیمت‌ها چه اتفاقی قرار است بیفتد مشخص نیست. اگر قیمت‌ مواد اولیه از این قیمت‌های گزاف باز هم بالاتر برود، با لحاظ قیمت تمام شده آیا بازار فروشی وجود خواهد داشت و مردم توان خرید دارند یا خیر؟

رئیس اتحادیه نایلون، پلاستیک و ملامین کرج تصریح کرد: در استان البرز حدود۲۵۰ تولیدکننده فعال داریم که با این شرایط سخت و عدم دسترسی به مواد اولیه کافی بازهم به تولید مشغول هستند. تولید کنندگان برای تهیه مواد اولیه باید منتظر باشند قیمت در بورس اعلام شود.گاهی اوقات قیمت بسته شده در بورس و بازاراختلاف زیادی دارد و تولیدکننده نمی‌تواند برای مواد اولیه حتی یک ماه آینده‌ مطمئن وآسوده خاطر باشد. درحالی که قیمت‌ها طی سه سال اخیر ۱۰ تا ۱۲ برابر شده است.

وی ادامه داد: هرچند صنف ظروف یکبار مصرف، صنف پرفروش، پرتردد و پرتراکنشی است اما حاشیه سود کمی دارد و این سود کم به ادامه بقای آن لطمه وارد می‌کند. به خصوص در ایام پرداخت مالیات اعضا بسیار تحت فشار وگله‌مند هستند و از اتحادیه به عنوان مرجع صدور مجوز تقاضای رسیدگی می‌کنند. در حالی که اتحادیه فقط می‌تواند با اختیارات محدود خود نسبت به مکاتبه یا انتقال شفاهی این مشکلات به اتاق اصناف و مراجع ذی صلاح اقدام نماید و کار بیشتری از دستش برنمی‌آید. بنابراین از مسئولین اداره دارایی این خواسته را داریم که تراکنش کارتخوان را مبنا قرار ندهند.

وی با اشاره به گستردگی استفاده از ظروف یکبار مصرف گفت: بخش خانگی بیشترین مصرف‌کننده این ظروف هستند. همچنین شرکت‌ها، رستوران‌ها، فست فودها و تالارها از این ظروف استفاده می‌کنند. تولیدکنندگان علاوه بر پوشش بازار استان به بنکداران و فروشندگان سایر شهرها هم خدمات می‌دهند. حتی در بخش تولید قطعات پلاستیکی خودرو در شهرک صنعتی بهارستان و اطراف کرج فعالیت خوبی وجود دارد. باتوجه به پرکاربرد بودن انواع ظروف یکبارمصرف و چندبارمصرف، حتی امکان صادرات آن به کشورهای همجوار وجود دارد و از این طریق می‌توان به ارزآوری و سود خوبی دست پیداکرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار