تلاش برای احیای گذشته کرج
حتی آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز روز گذشته هشدار داد که تا من هستم، اجازه سوء استفاده به زمین‌خواران و تغییر کاربری باغ‌ها و فضاهای سبز کرج را نمی‌دهم.
کد خبر: ۱۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ 07 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: مرکز استان البرز طی 2 دهه اخیر تغییرات بسیاری را به چشم دیده و تجربه کرده است.
مهاجرت سرسام‌آور به حاشیه کرج، افزایش لجام گسیخته جمعیت، توسعه بی‌قائده شهر و بالاخره تخریب گسترده باغ‌ها و فضاهای سبز و تبدیل آن به آپارتمان‌هایی که زیبا نبوده و زیبا ساخته نشده‌اند، از جمله مهمترین این تغییرات هستند.
طی سال‌های اخیر تلاش گسترده‌ای برای احیای گذشته کرج که روزی باغ شهری زیبا بود، در دستور کار قرار گرفته است.
حتی آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز روز گذشته هشدار داد که تا من هستم، اجازه سوء استفاده به زمین‌خواران و تغییر کاربری باغ‌ها و فضاهای سبز کرج را نمی‌دهم.
دیگر دستگاه‌های نیز برنامه‌هایی برای این حوزه دارند، از جمله درخت‌کاری در بیش از 1000 هکتار از اراضی کرج و احداث کمربند سبز برای این شهرستان.
طرح فوق در نخستین روز از هفته درختکاری آغاز شد و سید حمید طهایی استاندار البرز در حاشیه آغاز پروژه بزرگ احداث کمربند سبز در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات و برنامه‌های مسئولان باید توسعه فضاهای سبز و ایجاد بوستان‌ها و پارک‌ها باشد.
وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که سرانه فضاهای سبز در این استان هر روز با توسعه بیشتری همراه باشد.
این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین طرح‌های ایجاد فضاهای سبز در این استان ایجاد کمربند سبز شمالی است که گامی مؤثر در جهت توسعه فضاهای سبز است، افزود: با ایجاد این کمربند هویت باغ شهری به البرز بازگردانده می‌شود.
وی گفت: کرج روزی باغ شهری بزرگ بوده است و به طور قطع طرح احداث این کمربند سبز به همت مسئولان شهری بازگرداندن همان هویت باغ شهری کرج خواهد بود.
استاندار البرز با ارزنده دانستن این حرکت در حفظ منابع طبیعی افزود: منابع طبیعی هویت زیست بوم کرج را تشکیل می‌دهد و باید در احیاء آن تلاش بیشتری صورت گیرد.
طهایی توسعه فضاهای سبز طبیعی را گامی در مسیر حفظ محیط زیست و تجربه هوای سالم قلمداد کرد و بیان داشت: احیاء سنت حسنه درختکاری احیاء زندگی زمین و آشتی دوباره انسان با طبیعت است.
در این مراسم استاندار البرز به صورت نمادین کاشت چندین درخت را بر عهده گرفت.
اگر چه وعده‌های مسئولان در این حوزه ارزشمند است، اما باید توجه داشت که وعده احداث کمربند سبز کرج حداقل به یک دهه قبل باز می‌گردد و تا به امروز در حد حرف باقی مانده است.
حال باید دید که مدیریت جدید استان البرز چه برنامه‌هایی برای این حوزه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار