مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با بیان اینکه خودداری از دادن اطلاعات به رسانه ها و مردم کار مدیران را سخت می‌کند،گفت: اطلاع رسانی از خدمات،فعالیت ها و تشریح واقعیت ها توسط مدیران از طریق رسانه ها می تواند همراهی بهتر مردم با کارگزاران خود در دولت و سایر قوا را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 07 August 2023

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، امیر خلیلی خواه روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار انجام شد، افزود: ارتباط تنگاتنگ مدیران اجرایی با خبرنگاران منجر به اطلاع رسانی صحیح و مناسب به جامعه و تنویر افکار عمومی می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت رسانه‌ها در زمینه جهاد تبیین استفاده کنند، اظهار کرد: جهاد تبیین در پی نقص دستگاه‌ها در اطلاع رسانی از خدمات و دستاورد‌ها از سوی مقام معظم رهبری و سایر مسوولان عالی کشور مطرح شد.

وی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم از خدمات ارایه شده تاکید کرد و گفت: هرچه با مردم صادق‌تر باشیم و اخبار و اطلاعات و کار‌های انجام شده را به آنان اطلاع رسانی کنیم، اعتماد مردم به حاکمیت بیشتر می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه خیلی از صحبت‌ها و خبر‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود با واقعیت دور است، گفت: این موضوع رسالت مدیران و رسانه‌ها را برای بیان و انعکاس صحیح اخبار را می‌رساند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با بیان اینکه حجم بالایی از فعالیت‌های اقتصادی و خدمات در این حوزه در زیرمجموعه دستگاه‌های وزارت اقتصاد از جمله اقتصاد و دارایی، امور مالیاتی، گمرک، اموال تملیکی، بورس و بانک‌ها رقم می‌خورد، اظهار کرد: با این وجود شهروندان اطلاعات چندانی از این خدمات و فعالیت‌ها ندارند که باید این خلاء با همکاری رسانه‌ها پر شود.

این مسوول گفت: به عنوان نمونه خیلی از شهروندان در حوزه بانک‌ها و بیمه‌ها مطالبات و انتظاراتی دارند و فعالان نظام بانکی و بیمه‌ای نیز متقابلا برای بهبود خدمات دهی مطالبات و انتظاراتی از جامعه دارند که این موارد باید از طریق رسانه‌ها بازگو و بیان شود تا نهاد‌های خدمت رسان در این حوزه‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و در چارچوب قوانین و مقررات بتوانند به مردم خدمت ارایه کنند.

خلیلی خواه خاطرنشان کرد: باید برای مردم تشریح کرد که درآمد‌های مالیاتی کسب شده از آنان صرف عمران و آبادانی کشور و همچنین تامین بودجه دستگاه‌های مختلف به جهت استمرار خدمت رسانی به جامعه هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تقریبا تمامی منابع مالی یا بودجه دولت از محل دریافت مالیات تامین می‌شود، اظهار کرد: تنها در استان قزوین میزان اعتبارات جاری بیش از ۲۰ دستگاهی که منابع آن‌ها باید از محل درآمد‌های استان تامین شود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل اقتصادی و امور دارایی استان قزوین در ادامه با قدردانی از زحمات خبرنگاران ایرنا و سایر رسانه‌های استان از آنان خواست تا در زمینه ترویج فرهنگ بیمه و مالیات و همچنین انعکاس اخبار مولدسازی و آثار آن در جامعه به تهیه و تولید فرآورده‌های خبری بپردازد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار