هفته گذشته بود که خط انرژی با انتشار خبر پیش‌بینی سامانه‌های جهانی هواشناسی از رسیدن شاخص اشعه ایکس در ایران به حد بسیار زیاد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹ 07 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، مطابق پیش‌بینی‌ها دمای هوا برای هفته جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده و در برخی از استان‌ها به بیشترین میزان تاریخی خود رسیده است.

با توجه به افزایش ۳ برابري مراجعه مردم به مراکز درمانی ناشی از گرمازدگی، بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از جمله نماینده اهواز، تهران، زاهدان در کنار اعضای کمیسیون بهداشت مجلس خواستار ورود دولت و تعطیلی به دلیل گرمای هوا شدند.

در پی مطالبه شکل گرفته در این حوزه و نیز روند افزایشی گرمازدگی مردم در کشور، وزیر بهداشت روز گذشته از درخواست این وزارتخانه برای تعطیلی پایان هفته به دلیل گرمای زیاد و تابش اشعه ایکس خبر داد.

صبح روز جاری، سخنگوی دولت از موافقت هیات دولت با درخواست وزارت بهداشت برای تعطیلی خبر داد و عنوان کرد: تمامی فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی به دلیل گرمای بی‌سابقه در روز جاری تعطیل می‌شود.

صبح امروز شایعه تعطیلی سراسری به دلیل درخواست وزارت نیرو نیز در فضای مجازی چرخید اما نتایج پیگیری‌ها حاکی از آن است که روند تامین برق سراسری بدون مشکل درحال انجام بوده و هیچ درخواستی از وزارت نیرو مبنی بر تعطیلی به هیات دولت ارسال نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار