یادداشت عدل هاشمی پور به مناسبت روز خبرنگار
انشاءالله که تصمیم گیرندگان، به گستردگی چتر نظارت و دیدبانی خبرنگار تمکین کنند و برای آبادانی این مملکت و سربلندی ملت، خبرنگاران را از مصونیت‌ها و مرتبت والا بهره‌مند گردانند.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 08 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عدل هاشمی پور نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار نوشت : در تقویم سالانه، ایامی را به منظور تکریم و به نام افراد یا مناسبت‌های مختلف نامگذاری که «البته همه اقشار جامعه منظور نظر نبوده»، و در راستای هدفی معیین، گرامی داشته می‌شوند.

برخی ایام را نمی‌شود از مردم غافل بود. مثل هفدهم مردادِ هر سال و روز خبرنگار که یکی از مهمترین روز‌هایی است که اگر از مردم یاد نشود، یعنی به نحو شایسته‌ای صلاحیت نگری نکرده ایم. زیرا خبرنگار، نگارندهٔ خبر و رسول پیام برای امت است. قیمِ مردم در نظارت است. راوی اتفاقات و جهش‌های توسعه طلبانه دولت و کارگزاران در حاکمیت و خدمتگزاری به مردم می‌باشد. ولذا باورِ به خبرنگار را در ضمیر کسانی می‌بینیم که بر محوریت مردم هستند.

آن خبرنگاری که برای ثبت و بیان خدماتِ توسعه طلبانه، ماندگار و مترقیانهٔ به مردم، در موقعیت‌های سخت قرار می‌گیرد و بی محابا در دل خطرات حضور می‌یابد و گاهی آبرو می‌گذارد تا ملت و جامعه را از موفقیت ها، پیشرفت‌ها و حتی اختفائات و استتار‌ها آگاه کند، نام نیکوی خبرنگار را بر او نهادن، سزاوار است. کسانی که برای مردم از داشته‌های فکری و توانِ عملی و اجرایی مسئولان، به حقیقت می‌نویسند، به عدالت می‌گویند، به راستی ثبت و به انصاف مُصوّر می‌کنند، به حق خبرنگارِ آزاداندیش مردم هستند.

خوشبختانه به مدد نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایهٔ آزادی‌ها و باورمندی‌هایی که دستاورد خون هزاران شهیدِ آزادمرد، رهبری راستین مرام و دینی پویا و توسعه طلب است، جوانانی مطلع، حقیقت جو و کمال گرا ظهور کرده اند تا قلمِ مطالبه گیری برگیرند، دوربین واقع نگری بردارند، بر تریبون عدالتخواهی تکیه زنند و گوش و چشم و زبان و بیانِ مردم خود باشند.

وقتی رابطهٔ میان مردم و مسئولان به ریسمان خبرنگار گره می‌خورد، کم کاری‌ها پیدا، بی مبالاتی‌ها آشکار و ناکارآمدی کسانی که منفعت طلبی خود را بر عاقبت بخیری مردم، ارجح می‌دانند، مثل گذشته مغفولِ قضاوت و تصمیم مردم قرار نمی‌گیرند.

در جامعه‌ای که خبرنگار را امین بی واسطهٔ خود، برای نظارت و مطالبه دارند، شواف بازی‌ها خریداری ندارد. توهین به فکر مردم پذیرفتنی نیست. قومیت گرایی، خانواده محوری، ریاکاری، توسعه ستیزی و سیاه نمایی ها، به لطف هنرمندی‌های نوشتاری، گفتاری، سند و مُصوّر سازی خبرنگار، در ذهن و تاریخ مردم و حاکمیت ثبت و ملاک عمل قرار می‌گیرد.

پس خبرنگاری که نماینده مردم است و برای مردم تا پای جانش، مقید به هویت سازی و توسعه طلبی است، ارزشی به استمرار همهٔ ایام دارد و لیاقتش برای یک روز خاص نیست. این جامعه با وجود مردمی وظیفه شناس، نخبه پرور و متمدن باید از حضور تمام وقت خبرنگار در تمامی عرصه‌های مدیریتی بهره‌مند باشد.

به احترام این ملت بزرگ، دست تعظیم و تکریم بر سینه می‌گذارم، عظمت شان را گرامی میدارم و در روز خبرنگار، سلام و صلواتی به روح پاک و مطهر خبرنگاران فقید از جمله شهید محمود صارمی، نماد و سمبل خبرنگار متعهد و مجاهد هدیه می‌کنم و خاضعانه روز خبرنگار را محضر شریفِ جامعهٔ فهیم، پژوهشگر، حقیقت طلب و مردم باورِ خبرنگاران و خبرگان رسانه و قلم و همهٔ کسانی که در بیان، تفسیر، ثبت، کتابت و تنظیم واقعیات و روایات جامعه، متعهد و متخصص هستند، بویژه جامعه خبرنگاران استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

انشاءالله که تصمیم گیرندگان، به گستردگی چتر نظارت و دیدبانی خبرنگار تمکین کنند و برای آبادانی این مملکت و سربلندی ملت، خبرنگاران را از مصونیت‌ها و مرتبت والا بهره‌مند گردانند.
عدل هاشمی پور
۱۷/مرداد /۱۴۰۲

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار