مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت: پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۲۲ هزار تن علوفه مرغوب به صورت مکانیزه برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 08 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: امسال افزون بر ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی بخش سیدان به کشت ذرت علوفه‌ای بهاره اختصاص یافته است.
او ادامه داد: پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۲۲ هزار تن علوفه مرغوب به صورت مکانیزه برداشت شود.
امیریان افزود: این میزان علوفه علاوه بر تامین نیاز دامداری‌های شهرستان، جهت سیلو و تعلیف دام به سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار بارگیری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: ذرت علوفه‌ای به عنوان یکی از ۸ محصول استراتژیک و راهبردی محسوب می‌شود و در تامین نیاز علوفه‌ای واحد‌های دامی نقش بسیار مهمی دارد و در این خصوص سیاست‌های حمایتی وزارت متبوع نیز بر این است که ضمن افزایش ضریب خود اتکایی علوفه ای، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش یابد.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه از لحاظ منابع آبی و نیاز به تأمین علوفه مورد نیاز دامداران، افزایش عملکرد در واحد سطح بسیار حائز اهمیت است و در همین زمینه بیش از ۹۰ درصد این مزارع به روش نواری، آبیاری می‌شوند.
امیریان با اشاره به اینکه ذرت در شهرستان مرودشت به ۲ صورت بهاره و تابستانه کشت می‌شود، گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره در مرداد و برداشت ذرت علوفه‌ای تابستانه نیز از اواخر مهرماه آغاز می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: ذرت علوفه‌ای به دلیل داشتن پروتئین، سلولز، نشاسته و فیبر یکی از بهترین نباتات برای تغذیه دام به حساب می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار