گروه کُر شهر تهران به منظور شرکت در جشنواره خاورمیانه اواخر ماه جاری با یک گروه ۳۹ نفره عازم امارات می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲ 07 March 2015
به گزارش  تسنیم، مهدی قاسمی سرپرست گروه کر شهر تهران در نشست خبری که پیرامون این موضوع روز جمعه پانزدهم اسفند ماه در آموزشگاه موسیقی پارت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: گروه کر شهر تهران از سال 78 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده که از آن زمان تاکنون ما سالانه دو کنسرت را برگزار کردیم که خوشبختانه برنامه‌هایی که برگزار شده با اسقبال خوبی از سوی مخاطبان نیز مواجه شده است.

وی ادامه داد: ما در برخی از شبکه‌های اجتماعی نمونه‌هایی از کار‌هایمان را منتشر کردیم که چندی پیش برگزارکنندگان فستیوال کر خاورمیانه آثار ما را در این شبکه‌های اجتماعی دیده بودند و بعد از مدتی خودشان پیشنهاد دادند که ما در این فستیوال نوپا شرکت کنیم. و ما هم بعد از بررسی‌هایی که پیرامون این فستیوال انجام گرفت پذیرفتیم که در این رویداد بین المللی حضور داشته باشیم.

رهبر گروه کر شهر تهران درباره نحوه حضور این مجموعه موسیقایی در فستیوال بین المللی کر خاورمیانه توضیح داد: تیم ما
متشکل از 39 هنرمند که از این تعداد 33 نفر اعضای گروه کر و بقیه گروه هنرمندان نوازنده شامل یک پیانیست و کوارتت زهی را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر قطعاتی که قرار است برای این فستیوال اجرا کنیم بخشی مربوط به دوره باروک و بخشی هم مربوط به چند قطعه ایرانی از آهنگسازان ایرانی است. این قطعات شامل آثاری از استاد احمد پژمان، محمدرضا تفضلی، اسلامی و قطعه «فردوسی» زنده یاد مرتضی حنانه است که برای مخاطبان این فستیوال اجرا می‌شود.

قاسمی درباره فستیوال بین المللی کر خاورمیانه نیز گفت: این فستیوال سه برنامه دارد که در روز اول جشنواره گروههای شرکت کننده پشت سر هم به مدت 20 دقیقه اجراهایی را خواهند داشت که ما به دلیل اینکه قطعه‌های ایرانی نیز برای اجرا در نظر گرفتیم یک زمان 40 دقیقه‌ای را برای کنسرت برنامه ریزی کردیم. در روز دوم نیز تمامی گروه‌ها یک قطعه را تمرین و در کنسرتی به نام «شب هزار صدا» اجرای مشترکی همراه با یک گروه کر صاحب نام از کشور کانادا خواهند داشت. روز سوم هم به مسابقه اختصاص دارد که در این روز گروه‌ها آثار خود را در معرض رقابت می‌گذارند.

وی در این نشست خبری بیان کرد: فستیوال بین المللی کر خاورمیانه که به نوعی یکی از فستیوال‌های نوپا در عرصه موسیقی است طی روزهای 20 تا 24 اسفند در دوبی برگزار می‌شود. در این فستیوال گروههای از کشورهای عراق، افغانستان و چندین گروه کر اماراتی حضور دارند که اغلب اعضای این گروههای اماراتی را هنرمندانی از کشورهای آمریکا و فیلیپین و تعدادی دیگر از کشور‌ها تشکیل می‌دهند و نوع کار آن‌ها به شکلی است که نباید هیچکدام را دست کم گرفت.

وی افزود: دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز به طور کامل در جریان حضور ما در این فستیوال بین المللی است و به دلیل اینکه شرکت هواپیمایی امارات اسپانسر این فستیوال است و تمامی هزینه اسکان و ایاب وذهاب ما به عهده این موسسه هواپیمایی است ما در خواست مالی از دولت نداشتیم اما بنا به وظیفه‌ای که داشتیم به مسوولان دفتر موسیقی اطلاع دادیم که در جریان کار‌ها باشند.
از سویی دیگر ما برای کسب مدال و مقام واین چیز‌ها به این فستیوال نیامدیم چرا که این رویداد را تجربه‌ای می‌پنداریم که می‌تواند اتفاق بسیار خوبی باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار