مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه آمادگی مقابله با هرگونه بحران در این جزیره وجود دارد، گفت: در کیش به جای تمرکز بر «آمادگی در حین بحران» به دنبال «آمادگی پیش از بحران» هستیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ 09 August 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از ایرنا، «رحیم سرهنگی» روز چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران جزیره کیش که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد با تاکید بر اهمیت آمادگی قبل از بحران، اظهار کرد: کیش زیرساخت‌های استانداری برای مواجه با مخاطره‌های طبیعی و بحران دارد که با وجود این معتقدیم که زیرساخت‌های کیش باید به گونه‌ای ارتقاء یابد که سازه‌های موجود تا ۱۰۰ سال آینده نیز استحکام کافی در برابر هرگونه مخاطره طبیعی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه، «کیش» دارای دانش خوبی در مدیریت بحران و مقابله با مخاطره‌هایی همچون زلزله است، افزود: نحوه مدیریت و مقاومت سازه‌ها حتی در زلزله بالای ۶ ریشتری نیز نمونه بارزی از این دانش فنی است که در سطح جزیره عملی شده که می‌توان به سایر نقاط کشور صادر شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش اخبار کذب و شایعه در سلب آرامش از جامعه در زمان مواجه با بحران، بیان کرد: مطالعات علمی رسمی و انتشار آن در رسانه‌ها برای بهره مندی افکار عمومی نقش بسزایی در برقراری آرامش دارد؛ باید آگاهی مردم در مقابله با هرگونه پدیده اجتماعی افزایش افزایش یابد.

«سرهنگی» بر شناسایی مراکز خدماتی و راهبردی حساس جهت ارتقاء سطح مقاومت سازه‌های آن‌ها تاکید کرد و گفت: مقاومت ساختمان‌های استراتژیک کیش ارتقاء می‌یابد.

وی با بیان اینکه کیش ظرفیت انتخاب پایلوت به عنوان مدیریت بحران در سطح کشور را دارد، اظهار کرد: کیش ظرفیت الگو شدن در مدیریت قبل از بحران، حین بحران و پس از بحران را دارد.

برچسب ها: بحران ، کیش ، آمادگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار