مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه از پذیرش شرکت "ذوب آهن بیستون" کرمانشاه در بورس بعد از ۱۳ سال وقفه در پذیرش شرکت‌های استان در بازار سرمایه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 12 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایسنا محمد بهمن گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته واحد ذوب آهن بیستون کرمانشاه، تاییدیه هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران را اخذ کرد.

وی با بیان اینکه پذیرش یک شرکت جدید از استان کرمانشاه در بازار سرمایه بعد از ۱۳ سال وقفه رخ داده، افزود: شرکت ذوب آهن بیستون اولین شرکت کاملا خصوصی از استان کرمانشاه است که در بازار سرمایه پذیرش می شود.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه  با اشاره به اینکه عرضه اولیه سهام این واحد حتما امسال انجام خواهد شد، یادآور شد: لازم است یکسری فرآیند و تکمیل مدارک انجام شود و پس از آن عرضه اولیه صورت می گیرد.

وی از پیگیری مجموعه مدیریت استان برای پذیرش این واحد در بازار سرمایه قدردانی کرد.

بهمن از روند خوبی که از ابتدای امسال در کرمانشاه و با هدف استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی آغاز شده یاد کرد و افزود: چندی قبل نیز شاهد اخذ مجوز تامین مالی پروژه بیواتانول (شرکت دانش بنیان سوخت سبز زاگرس) کرمانشاه از طریق بازار سرمایه بودیم.

وی تامین مالی از بازار سرمایه را روشی مناسب برای فاصله گرفتن از اتکا صرف به منابع بانکی عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده شرایط برای ورود شرکت‌های بخش خصوصی استان به بازار سرمایه تسهیل شده و لازم است واحدهای اقتصادی از این فرصت استفاده کنند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه شرکت‌هایی که هم‌اکنون از استان کرمانشاه در بازار سرمایه حضور دارند را شامل پتروشیمی کرمانشاه، سیمان غرب و شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در بورس و نیروگاه زاگرس و قند بیستون در فرابورس دانست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار