کد خبر: ۱۱۲۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۱ 14 August 2023

به گزارش تابناک مازندران از باشگاه خبرنگاران ، تمرکز رسانه‌های معاند روی مازندران اتفاقی یا بدون برنامه نیست بلکه آنان بدنبال ایجاد نافرمانی اجتماعی در قشر جوان و تغییر بستر اعتقادات و باور‌های دینی هستند
هادی ابراهیمی کیاپی دانشیار علوم سیاسی دانشگاه
کسی تردید ندارد که مازندران مانند تهران، محور تردد گسترده از سراسر کشور و حتی گردشگران بین المللی است به همین دلیل انعکاس جهانی اتفاقات در مازندران همتراز پایتخت امری قطعی بوده و میزان بهره وری سیاسی این اتفاقات توسط رسانه‌های غول پیکر نیز بسیار گسترده‌تر از سایر استان‌ها است.

مازندران رکورددار حضور، استقرار و عبور گردشگران در سال‌های اخیر با آمار باورناپذیر ۳۵ الی ۴۰ میلیون نفر در تعطیلات و فصول گرم سال به نوعی سوپاپ اطمینان برای کاهش فشار جمعیت در پایتخت است و اگر چنین امکان و انتقال نرم جمعیت پایتخت نشین فراهم نباشد، تصور کنید که تهران می‌تواند چگونه باشد.

مازندران با جمعیت قریب به ۳/۵ میلیون نفر به تناسب مساحتش، یکی از متراکم‌ترین استان‌ها و بلحاظ کثرت جمعیت نیز یکی از جوانترین استان‌های کشور است که هم در زمان انقلاب، هم در دوران دفاع مقدس، هم در حوادثی مثل ۶ بهمن آمل و دفاع از حرم، یکی از پرافتخارترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، استانی که با تقدیم قریب به ۱۰۵۰۰ شهید، شناسنامه بسیار معتبری دارد و در لبیک به فراخوان‌های نظام بخصوص در مواردی مانند انتخابات و ۲۲ بهمن و روز قدس، عملکرد غرورانگیزی داشته و دارد و حتی بعنوان الگو در سایر استان‌ها شناخته شده است.

مازندران دارای اقلیم استثنایی و جذاب با شاخصه های، دریا، جنگل، جلگه و آب و‌هوای معتدل است اما با توجه به حجم بالای حضور گردشگران با فرهنگ‌های متفاوت و حتی معارض، احتمال آمادگی ذهنی مازندرانی‌ها برای استقبال از ارتکاب به رفتار‌های اعتراضی نیز زیاد است به همین خاطر در حوادث و فتنه‌های سال‌های اخیر برای شکستن اراده ها، تغییر باورها، جابجایی مواضع، تحقق استحاله و الحاق جمعیت جوان به آشوبها، شاهد تلاش‌های بی وقفه فعالان شبکه‌های معاند و تیم‌های اعزامی تشکیلات تروریستی بخصوص منافقین برای سقوط مازندران به دامن استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی بوده و هستیم.

التهاب اجتماعی نتیجه طبیعی جمعیت جوان در مسائل اجتماعی و بحرانها است و خاصیت چنین جمعیت باروت گونه‌ای که مستعد انفجار در صورت روشن شدن یک چوب کبریت ساده هستند سبب شده است بزرگترین و مرموزترین شگرد‌های معاندان رسانه‌ای مانند خبرسازی، دروغ پردازی، شایعه افکنی، تهمت افشانی و تخریب ذهنیت‌های مثبت و جایگزین کردن ذهنیت‌های منفی این قشر را نشانه بگیرد و جالب اینجاست که این رسانه‌ها برای ترور فکری جوانان مازندرانی از هر نوع شگردی استفاده کرده و می کنند که بطور نمونه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

۱-قالب کردن تصویری از سیل نیکاراگوئه بعنوان سیل در جاده چالوس و بلافاصله انجام تحلیل‌هایی مبنی بر بی عرضه بودن مدیران و مهم نبودن جان مردم در شرایطی که اساسی‌ترین اقدامات و پرهزینه‌ترین پروژه بزرگراه سازی نظام مربوط به همین بزرگراه شمال است.

۲- القاء عدم استقبال آملی‌ها از جشن سراسری عید سعید غدیر با ارائه یک عکس مربوط به ساعت‌ها قبل از شروع مراسم، در حالیکه آمل یکی از بزرگترین جشن‌های غدیری در مازندران را به نام خود ثبت کرد.

۳-القاء عدم استقبال مازندرانی‌ها از عدم برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در صورتی که شورانگیزی و جمعیت حاضر در تاسوعا و عاشورای امسال در تمامی شهر‌ها و روستا‌های مازندران کاملا استثنایی و بی نظیر بود.

۴-شایعه موجودی چند میلیاردی حساب بانکی آیة الله شهید سلیمانی در حالیکه موجودی حسابش در حد حقوق کارمندی واریزی به بانک بوده است 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار