فرمانده انتظامی آباده از دستگیری فردی خبر داد که با وعده فروش میوه ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲ 14 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از سایت‌های تبلیغاتی وی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد شاکی در سایتی تبلیغاتی و در یک آگهی مقدار قابل توجهی میوه زردآلو مربوط به باغ خود را برای فروش به شهروندان معرفی که در این خصوص فردی ناشناس به وی مراجعه و به بهانه فروش میوه در خارج از کشور، از شاکی می‌خواهد تا حدود ۱۳ تن میوه جهت فروش به یکی از کشور‌ها به او تحویل دهد و سود آن را تقسیم کند.

فرمانده انتظامی آباده تصریح کرد: پس از این که شاکی میوه مذکور را به وی تحویل می‌دهد، فرد ناشناس دیگر به تماس‌هایش پاسخگو نبوده و هیچ وجه و یا سودی برای این شهروند واریز نمی‌کند.

سرهنگ مسعودی افزود: ماموران پلیس آگاهی تحقیقات فنی خود را آغاز و با بررسی‌های تخصصی سرانجام متهم را در استان کرج شناسایی و با اخذ نیابت قضائی و همکاری با پلیس آگاهی نظرآباد کرج، متهم را در دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان این که متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۶ میلیاردی (ارزش میوه‌ها) اقرار کرد، گفت: فرد مذکور تحویل مرجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شد.

او گفت: اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس و سودجو می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای فروش سریع کالا مورد نظر باشد و به شهروندان توصیه می‌کنیم خرید و فروش کالا‌های خود را به صورت حضوری و به افراد مورد اعتماد در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: اگر قصد خرید اینترنتی دارید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورده و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده‌اید، از پرداخت وجه خودداری کنید.

 

برچسب ها: دستگیری ، کلاهبردار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار