ائمه جمعه استان زنجان با محکوم کردن حمله تروریستی به شاهچراغ و با بیان اینکه قهرمان این واقعه نیروهای امنیتی داخل حرم بودند که نقشه دشمنان را ناکام گذاشتند، آزادسازی اموال ایران را بیانگر دیپلماسی قوی دولت دانسته و پیاده‌روی اربعین را پایه‌گذار تمدن مهدوی برشمردند و تاکید کرد: دولت طلب کشاورزانی که به دولت گندم فروخته‌اند را در موعد مقرر پرداخت کند.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶ 18 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، ائمه جمعه استان زنجان، با محکوم کردن حمله تروریستی به شاهچراغ و با بیان اینکه قهرمان این واقعه نیرو‌های امنیتی داخل حرم بودند که نقشه دشمنان را ناکام گذاشتند، آزادسازی اموال ایران را بیانگر دیپلماسی قوی دولت دانسته و پیاده‌روی اربعین را پایه‌گذار تمدن مهدوی برشمردند و تاکید کرد: دولت طلب کشاورزانی که به دولت گندم فروخته‌اند را در موعد مقرر پرداخت کند.

حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز این هفته حمله تروریستی به شاهچراغ اشاره و اظهار کرد: یکشنبه ۲۲ مرداد، حرم شاهچراغ (ع) در شیراز برای دومین بار طی ۱۰ ماه اخیر مورد حمله تروریستی قرار گرفت و در این اقدام تروریستی دو نفر از هموطنان به شهادت رسیده و هفت نفر هم زخمی شده‌اند و قلب همه ما را جریحه‌دار کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قهرمان اصلی این واقعه نیرو‌های امنیتی داخل حرم بودند که با چابکی تمام جلوی تداوم و گسترش این اتفاق را گرفتند، افزود: معلوم نبود تروریست مزبور و احیاناً نفرات بعد از او چه سناریویی را در سر داشتند، اما شواهد و قرائن حکایت از این داشت که در صدد بودند با به رگبار بستن زائران در وقت نماز و با استفاده از بنزین و... فاجعه بزرگی را بیافرینند که باید از این جوانمردان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعى نامگذاری شده است، تصریح کرد: این روز، روز نماد اعتماد به نفس و پیشرفت ملت ایران در عرصه اقتدار دفاعى و تحریم‌‏شکنى است و باید به همه مجاهدان این عرصه که باعث پیشرفت صنایع دفاعى کشور شدند، تبریک گفت.

موسوی ادامه داد: پیشرفت‌های شگرف و خیره کننده متخصصان عرصه صنعت دفاعی با پرچمداری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در شرایط بسیار سخت تهدید و تحریم، نماد شکوهمند خودکفایی، خودباوری و مظهرتحقق اقتصاد مقاومتی است.

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته با بیان اینکه باید قدر و اهمیت پیشرفت‌های فراوان و توانایی‌ها و کار‌های خوب بعد از انقلاب را بدانیم، اما مغرور نشویم، ادامه داد: باید متوجه بود که اهمیت کار‌ها را دانستن باعث پیشرفت خواهد شد وغرور باعث سقوط می‌شود.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه دیپلماسی هوشمندانه دولت سیزدهم منجر به آزادسازی ارز‌های بلوکه شده ایران شد، افزود: پس از آزادی بخشی از منابع مالی بلوک شده در عراق این دومین موفقیت کشورمان بدون دادن امتیازات هنگفت هسته‌ای و غیر هسته‌ای در روند معیوب برجام است.

وی تاکید کرد: توافق تهران و واشنگتن بر سر آزادسازی منابع توقیف شده ایران که برای چندین سال به طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود ایران بعد از گرفتن تضمین‌های لازم از طرف آمریکا اقدام نموده، اما این موفقیت دیپلماسی دولت بر مذاق منتقدان داخلی خوش نیامده و شروع لجن‌پراکنی و شبه آفرینی می‌کنند که نیاز به تبیین بیشتر دارد.

علی‌اکبری با بیان اینکه عملیات تروریستی اخیر در شاهچراغ که منجر به شهادت دو تن از هم‌وطنان و زخمی شدن تعدادی دیگر شد، تصریح کرد: عملیات تروریستی اخیر نشان می‌دهد آمریکا در حال سرمایه‌گذاری بر روی داعش به عنوان یک گروه فعال ضد جبهه مقاومت است و اهداف دیگر این عملیات ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران افغان و تلاش برتحریک گسل‌های مذهبی هدف‌گیری امنیت ملی که اصلی‌ترین توفیق نظام بوده و تحت الشعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت است.

امام جمعه ماهنشان با گرامیداشت روز مسجد افزود: مسجد پایگاه اسلام و انقلاب بوده و کارکرد‌های متعددی دارد و امیدواریم دولت انقلابی تمام امکانات خود را برای احیای مساجد به کار گیرد.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فصل برداشت گندم و با بیان اینکه گندم محصول مهم و حیاتی برای مردم و کشور است این در حالی است که عده‌ای خودکفایی در تولید گندم را تمسخر کرده و می‌گفتند خودکفایی چه ضرورتی دارد پول می‌دهیم و گندم می‌خریم، اما جنگ اوکراین و روسیه نشان داد خودکفایی، وابستگی را از بین می‌برد، گفت: امسال خرید گندم توسط دولت از ۱۰ میلیون تن فراتر رفته و از دولت انتظار می‌رود به پاس اعتماد و قدردانی، پول گندمکاران را در موعد مقرر پرداخت کند و کشاورزان نیز به شکرانه نعمت الهی، فریضه زکات را ادا کنند.

امام جمعه سلطانیه به تحلیل حمله تروریستی مجدد به حرم امام موسی شاهچراغ پرداخت و با بیان اینکه تا پیش از سال گذشته عاملان حملات تروریستی در ایران، از شهروندان ایرانی بودند که بطور مستقیم یا غیر مستقیم با داعش در ارتباط بودند که در این باره می‌توان به حمله به مجلس و حرم امام در خرداد سال ۹۶ و حمله به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز در سال ۹۷ اشاره کرد و از طرفی اهداف حملات تروریستی پیشین اماکن سیاسی بود، گفت: در عملیات تروریستی جدید از طرفی حمله به اماکن مذهبی در دستور کار است و از طرف دیگر از اتباع کشور‌های مسلمان استفاده می‌شود.

وی به اهداف حملات تروریستی اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران، انحراف توجه جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم صهیونیستی، تلاش برای تحریک اختلافات مذهبی شیعه و سنی، خدشه بر امنیت کشور چرا که با انتقاداتی که در مسائل اقتصادی و خدماتی به دولت وارد است، اما امنیت کشور نقطه قوت است و تحت الشعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت در آزادسازی پول‌های بلوکه شده را می‌توان از اهداف حملات تروریستی دانست.

حسینی‌نسب با اشاره به آزاد شدن ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی و آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا در قبال آزادی چهار زندانی آمریکا و با بیان اینکه هر چند این موضوع جمهوری خواهان آمریکا را عصبانی کرده است، افزود: درست است که مبلغ مزبور برخی از مشکلات ایران را حل خواهد کرد، اما نباید به گونه‌ای بازنمایی شود که اقتصاد کشور شرطی شده و به مذاکرات گره خورده است.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد و با بیان اینکه این حادثه از حوادث مهم تاریخ سیاسی کشورمان، درس‌ها و عبرت‌های زیادی دارد چرا که دولت انگلیس پس از ملی شدن صنعت نفت، لحظه‌ای از توطئه علیه دولت مصدق دست بر نداشت، گفت: اعتماد به آمریکا و انگلیس نتیجه‌ای جز خسارت ندارد.

همچنین حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره هم در خطبه‌های نماز این هفته با بیان اینکه با وجود خواست بدخواهان ایران اسلامی، جنایت تروریستی نه تنها آتش التهاب و اغتشاش را شعله‌ور نخواهد کرد، بلکه موجب بصیرت و بیداری هر چه بیشتر مردم عزیزمان خواهد شد، گفت: آن چه بعد از حمله تروریستی شاهچراغ می‌بینیم، نفرت و انزجار یکپارچه از جنایتکاران و بدخواهان کشور است.

امام جمعه خرمدره به انتخابات و مردم سالاری دینی در کشور اشاره و تصریح کرد: مشارکت مردم در مدیریت کلان کشور، آرزوی بسیاری از گذشتگان بود و نظام اسلامی، این آرزوی بزرگ را برآورده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات، مظهر مردم سالاری دینی بوده و مردم سالاری دینی نمودی از مسؤولیت متقابل مردم و متولیان امور و همه در برابر خداست، ادامه داد: حضور در انتخابات یک مسؤولیت الهی است و مردم ایران با حضور پررنگ خود در انتخابات، امید دشمنان و بدخواهان را به یأس و ناامیدی تبدیل خواهند کرد.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه طارم با بیان اینکه زائران اربعین حتما باید قوانین کشور عراق را رعایت کنند، افزود: خانواده‌ها باید کمک به موکب‌های شهرستانی را مد نظر داشته باشند.

امام جمعه طارم به ترس دشمن از پیاده‌روی اربعین اشاره و تصریح کرد: دلیل ترس دشمن، پایه‌گذاری تمدن مهدوی است، چرا که این مراسم می‌تواند از یک مناسک فراتر رفته و با احیای فرهنگ ناب شیعه، طومار استعمار را که تفرقه انداختن و حکومت کردن است را رد هم بپیچد.

وی به آتش‌سوزی‌های روی داده در طبیعت اشاره و با تقدیر از نیرو‌هایی که در مهار آتش همکاری می‌کنند، از افراد و خانواده‌هایی که اقدام به روش کردن آتش در طبیعت می‌کنند درخواست کرد که از خاموش شدن آتش قبل از ترک محل اطمینان حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار