علاوه بر شرکت‌های دولتی استان کرمانشاه که بخشی از منابع مالی خود را از بازار بورس و اوراق بهادار تامین می‌کنند، اولین شرکت خصوصی این استان نیز وارد بورس شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 19 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، پذیرش شرکت‌های جدید در بورس ضمن اینکه به توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی کمک می‌کند، گسترش فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی را به‌ دنبال داشته و در عین حال مزایای متعددی هم برای شرکت‌های پذیرفته‌ شده دارد.

کرمانشاه به عنوان پیشتاز در تامین منابع مالی از طریق روش های جدید، از این فرصت ارزشمند، بیشترین استفاده را کرده و در قالب پذیره‌نویسی شرکت پروژه‌ها، برای این پروژه‌ها شریک انتخاب کرده تا هم تامین مالی پروژه انجام شود و هم منافع اجرای پروژه‌ها به عموم مردم برسد.

اکنون بعد از پذیرش شرکت سهامی عام پروژه سوخت سبز زاگرس که در خرداد ماه انجام شد، شرکت ذوب آهن بیستون علاوه بر اینکه دومین مجموعه ای است که در سال جاری از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی استفاده می کند، نخستین شرکت خصوصی این استان مرزیست که وارد بورس شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این راستا به خبرنگار ایرنا، گفت: ذوب آهن بیستون در هفته گذشته توانست مجوز پذیرش شرکت بورس و اوراق بهادار تهران را کسب و وارد بازار سرمایه شود.

«عبدالوحید محمدی» با بیان اینکه شرکت ذوب آهن به عنوان نخستین شرکت بخش خصوصی استان در بازار سرمایه پذیرفته شده، ابراز امیدواری کرد این شرکت الگوی و مشوقی برای دیگر صنایع جهت جذب منابع مالی خود از این بازار باشند.

کرمانشاه، پیشتاز روش‌های جدید تامین مالی پروژه‌ها

او با بیان اینکه در گذشته آنطور که باید از این ظرفیت استفاده نشده است، تصریح کرد: گسترش این راه جدید تامین مالی در اولویت برنامه های اقتصادی استان کرمانشاه قرار دارد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته نیز با حمایت های استاندار، نماینده های مجلس و سازمان بورس استان برای نخستین بار در کشور موفق به پذیره نویسی پروژه سوخت سبز زاگرس در بازار بورس و اوراق بهادار تهران شدیم که مراحل پایانی آن در حال انجام است و به زودی اخبار خوبی از این حوزه به اطلاع مردم خواهد رسید.

محمدی در ادامه به برخی از مزایای بورسی شدن پروژه های استان اشاره کرد و افزود: اولین مزیت تامین مالی پروژه‌هاست که می توان تمام شرکت ها را از این طریق تامین مالی کرد.

دومین مزیت از نگاه سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه، سرمایه‌گذاری و هدایت سرمایه‌های ملی به سمت این استان می باشد.

سومین موردی که محمدی به آن اشاره کرد باز شدن دریچه ای به سمت راه‌های نوین تامین اعتبار پروژه‌های کلان است که راه جدیدی به سمت شرکت های بخش خصوصی باز شده که بتوانند از طریق بورس تامین مالی بشوند.

محمدی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بازار سرمایه از سایر شرکت‌های استان نیز دعوت می‌کنیم تا از این ظرفیت بهره برده و از راه‌های نوین تامین مالی استفاده نمایند.

در حال حاضر شرکت‌های پتروشیمی کرمانشاه، سیمان غرب و سرمایه گذاری استان کرمانشاه، شرکت‌های بورسی استان می‌باشند.

پذیرش شرکت ذوب آهن بیستون از این منظر دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد که این شرکت به طور کامل تحت مالکیت بخش خصوصی بوده و در بازار بورس پذیرفته می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار