امام جمعه لار با تأکید بر اینکه دشمن امروز به دنبال آن است که مسئولان را ناکارآمد جلوه دهد تا به تبع آن نیز نظام اسلامی را ناکارآمد معرفی و به هدف اصلی که ناامیدی مردم از نظام اسلامی‌ است، دست پیدا کند، یادآور شد: به مسئولین انتقاد کنید، اما اعتماد به آنها هم وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 19 August 2023

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با فرماندهان سپاه، اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم فعالیت دشمن، مخدوش کردن چهره سپاه است، مخدوش کردن چهره بسیج است، چرا؟؟! چون سپاه جذاب است، بسیج جذاب است و این جذابیت آنها را نگران و سراسیمه می‌کند، مجبورند با خبر و شایعه و دروغ انواع و اقسام ایده‌ها و شگردها، چهره سپاه را مخدوش کنند، می‌خواهند این الگوگیری و یادگیری‌ها وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه با نگاهی به کارنامه سپاه پاسداران، این نهاد انقلابی از بدو تأسیس در موضوعات و عرصه‌های مختلف تأثیرگذاری بسیار پررنگ و قابل تأملی داشت، افزود: در دوران دفاع مقدس، خنثی‌سازی انقلاب مخملی و کودتا، عرصه‌سازندگی، تأمین امنیت کلان کشور و غیره بخش‌هایی از خدمات سپاه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه در گذشته بارها می‌شنیدیم که دشمنان می‌گفتند؛ «تمام گزینه‌ها روی میز است»، این تهدید را مدتی است که از روی میزشان برداشته‌اند و علت آن این است که سطح اقتدار و توانمندی و امنیت در کشور ایجاد شده که به واسطه سپاه پاسداران و نیروهای نظامی و انتظامی باعث شده تا دیگر دشمن دم از تهدید ملت ایران نزند، تصریح کرد: جذب جوانان و تأثیرات فرامرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که داشته و دارد، باعث کینه‌توزی دشمنان نسبت به این مقام انقلابی شده است.

امام جمعه لار با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص روش بیان صحیح انتقادات از مسئولان، خاطر نشان کرد: می‌خواهند انتقاد کنند، اشکال ندارد، اما اعتماد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان انتقاد کنیم و کمبودها را به آنها بگوئیم اما همان لحظه که انتقاد می‌کنیم، اعتمادمان را به مسئولین حفظ کنیم نه اینکه با دیدن لغزش، آن یک لغزش را مساوی با بی‌اعتمادی کامل بدانیم، عنوان کرد: انتقاد نسبت به مسئولین باعث پیشرفت می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با تأکید بر اینکه دشمن امروز به دنبال آن است که مسئولان را ناکارآمد جلوه دهد تا به تبع آن نیز نظام اسلامی را ناکارآمد معرفی و به هدف اصلی که ناامیدی مردم از نظام اسلامی‌ است، دست پیدا کند، یادآور شد: به مسئولین انتقاد کنید، اما اعتماد به آنها هم وجود داشته باشد.

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه باید وظائف خودمان در مقابل طراحی‌های دشمن درک کنیم، افزود: دشمن در مقابل ملت ایران طر‌ح‌های کینه‌توزانه دارد و باید این طرح‌ها را درک کنیم و وظیفه امروز ما مراقبت دائم از انقلاب، وحدت ملی، مشارکت دادن مردم و کمک به آحاد مردم به ویژه طبقات ضعیف است.

وی با تأکید بر اینکه توجه مسئولان به مردم و اقشار محروم جامعه می‌بایست در کانون توجهات باشد، گفت: وظیفه امروز، کار جهادی شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر مسئولان است و مسئولان با این فرمایش رهبر معظم انقلاب باید علاوه بر کار عادی و روزمره‌ خودشان، یک وظیفه جهادی برای خود تعریف کنند.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با بیان اینکه وظیفه جهادی مسئول آن است که در حوزه مسئولیتی خودش رسیدگی‌های بیشتر داشته باشد، تصریح کرد: با وجود فتنه‌ها، از شیب تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین، امروز، روز خسته شدن و ناامیدی نیست بلکه روز شوق، امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.

امام جمعه لار با اشاره به اینکه ۹۵ درصد بانوان ما با اینکه می‌توانستند به مسیر دیگری بروند، در مسیر تعیین شده اسلام ناب اهل‌بیت(ع) باقی‌ماندند، ادامه داد: ۵ درصد بانوان به مسیر دیگری رفتند که یک بخش آن دختران نوجوان بودند که غافل شدند و بخش دیگر فرقه‌های انحرافی مثل بهائیت و غیره است.

وی راهبرد دشمن را بزرگنمایی دستاوردهای کوچک در موضوعات مختلف با هدف ناامیدی مردم برشمرد و اذعان داشت: بانوان ما مسیر عفاف و حجاب را انتخاب کرده‌اند و علیرغم اینکه بعضی از اینها سیلی خوردند، در مسیر ماندند.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با محکوم کردن اقدام مذبوحانه دشمن در رفتار تروریستی مجدد در حرم شاهچراغ(ع)، تأکید کرد: طراحان غربی بدنبال ایجاد تنش میان ایران و مهاجران افغانستانی هستند و باید بدانیم، فردی که بازداشت شد، تاجیک‌تبار است تا با تحریک تهران، ایران را به سمت اقدامات رادیکالی سوق دهند که می‌تواند موجب ایجاد مشقت برای شهروندان ایرانی و افغانستانی شود.

وی با بیان اینکه حمله اتباع مهاجر با اعتقاد مذهبی اهل‌سنت به یک مرکز شیعی، دشمن نقشه‌ای طراحی کرده که جنگ مذهبی و اختلافات مذهبی را در درون جامعه ایران فعال کند، تأکید کرد: دشمن هیچگاه از این گزینه ناامید نخواهد شد، پس نباید بگوئیم چون وحدت داریم، تمام است و دشمن در این موضوع ورود نخواهد کرد در حالیکه یکی از کانون‌هایی که همواره مورد طمع دشمنان بوده، ایجاد اختلاف مذهبی در درون کشور است.

امام جمعه لار علت حملات متعدد به حرم شاهچراغ و استان فارس را بهره‌گیری از ظرفیت اقوام، مذاهب و ادیان دانست و بیان کرد: دشمن در حمله تروریستی بدنبال القاء این موضوع بوده که امنیت در جامعه وجود ندارد و مردم احساس ناامنی کنند که خوشبختانه با تلاش‌های مسئولان در عرصه تأمین امنیت اعم از فراجا، سپاه، بسیج، دستگاه قضائی، وزارت اطلاعات و غیره امنیت برقرار است.

وی از اقدام شجاعانه خادم حرم حضرت احمدبن‌موسی(ع) در برخورد با تروریست را مورد تمجید قرار داد.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز خرسندی از آزادسازی ۶ میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده ایران در کشور کرده جنوبی، یادآور شد: این پول بابت فروش نفت، سالیان متمادی به بهانه تحریم غصب کرده بودند که آزاد شد.

امام جمعه لار با اشاره به اینکه دیپلماسی در دنیای امروز تنها مختص به گفت‌وگو نیست، ادامه داد: گفت‌وگو زمانی اثرگذار است که یک عقبه قدرت سیاسی و اجتماعی هم پشت آن باشد و در این صورت است که دشمن بجای تقابل راهی را انتخاب می‌کند که برای او کم هزینه باشد.

وی حضور سردار حبیبی فرمانده فراجا استان فارس و هیأت همراه در نماز جمعه را خیرمقدم گفت و از فرماندار ویژه لارستان به جهت انجام پیگیری‌ها در سطوح مختلف را مورد تمجید و تقدیر قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار