یک سوال اساسی مطرح می‌شود که چرا اعضای شورا، یکبار هم بر ظرفیت‌های موجود در شهر یاسوج تکیه و تاکید نمی‌کنند؟ آیا تزریق این همه نیرو در سال‌های مختلف نتوانسته باعث تربیت و ایجاد تجربه در افرادی شود که بتوانند مدیریت شهر را خود بر عهده بگیرند؟
کد خبر: ۱۱۲۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ 19 August 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، ماجرای انتخاب شهردار یاسوج یکی از ماجرا‌های عجیب و غریب در این استان است که بی شباهت به قصه‌های هزار و یک شب نیست و متاسفانه نهایت خروجی این وضعیت طی چندین سال اخیر بروز چالش در مدیریت شهری به دلیل وجود چالش بین شهردار، شورای شهر و مسئولین ارشد استان است.
نکته مهم و مغفول مانده در انتخاب شهردار یاسوج عدم توجه به واقعیات، نیازها، ظرفیت‌ها و منابع شهرداری یاسوج است به گونه‌ای که معمولا این منصب، محلی برای رسیدن به خواسته‌های افراد، گروه‌ها و گا‌ها قومیت‌ها تبدیل می‌شود و همین وضعیت است که موجب تخلفات گسترده در بکارگیری نیرو، عدم توانایی در پرداخت حقوق و مزایا، عدم توانایی در مدیریت شهر شده و حتی گفته می‌شود در برخی موارد شهردار و یا اعضای شورای شهر دارای پرونده‌های قضایی تخلف هستند و یا بعضا به دادگاه احضار و تفهیم اتهام هم می‌شوند.
آنچه که تاکنون آزمون خود را پس داده معمولا نشان از عدم موفقیت شهردارانی دارد که از بیرون و بنابر زد و بند‌های سیاسی و یا دسته بندی‌های اعضای شورای شهر انتخاب می‌شوند.
یک سوال اساسی مطرح می‌شود که چرا اعضای شورا، یکبار هم بر ظرفیت‌های موجود در شهر یاسوج تکیه و تاکید نمی‌کنند؟ آیا تزریق این همه نیرو در سال‌های مختلف نتوانسته باعث تربیت و ایجاد تجربه در افرادی شود که بتوانند مدیریت شهر را خود بر عهده بگیرند؟
تلخ ماجرا انجا است که منصب شهردار به یک هدف برای اعضای شورا در راستای تحقق اهداف شخصی تبدیل می‌شود و کمترین توجهی به وضعیت شهر، کارکنان شهرداری و مشکلات عدیده ان‌ها نمی‌شود!
طی چند ماه گذشته و پس از استعفای مقدم از شهرداری یاسوج، تغییر و تحولات عجیبی در دوره سرپرست شهرداری فعلی رخ داده است که باعث نوعی امیدواری شده است و البته این سوال مطرح می‌شود که آیا این منابع و ظرفیت‌ها برای انجام همین عملکرد‌ها در گذشته وجود نداشت؟
بهرامی سرپرست شهرداری علاوه بر عملکرد بسیار خوبی که در خصوص آسفالت معابر و دیگر اقدامات عمرانی ، در حوزه پرداخت حقوق معوق پرسنل شهرداری عملکرد بی نظیری داشته است به گونه‌ای که وی امروز اعلام کرد: طی این دو ماه عهده دار شدن مسئولیت با همراهی همکارانش موفق به پرداخت ۴ ماه حقوق پرسنل شده است. کسانی که با مشکلات شهرداری یاسوج آگاه هستند به خوبی می‌دانند که پرداخت ۴ ماه حقوق معوق چه عملکرد ارزشمندی است!
البته بهرامی که امروز گویا همه توان خود را برای مدیریت واقعی شهر به کار گرفته است طی ۸ حکم تغییراتی در بدنه شهرداری یاسوج ایجاد کرده است و در مراسم معارفه این ۸ مورد انتصابی با اشاره به اینکه عزل و نصب‌ها در دستگاه‌ها طبیعی است بیان کرد: همه ما باید تلاش کنیم در زمان عهده دار شدن مسئولیت و یا هر سمت محول شده در راستای توسعه شهری و رضایت مندی ارباب رجوع گام برداریم. وی خاطرنشان کرد: برای عزل و نصب‌ها از شخص یا شورا مشورتی نگرفته ام.
به هر جهت به نظر می‌رسد فعلا یکی از مشکلات شهر یاسوج مربوط به عدم واقع بینی اعضای شورای شهر است که بدون توجه به واقعیات این دستگاه مهم مدیریت شهری، عملا دنبال برنامه ریزی برای تامین منافع خود هستند در حالی که منطق و مصلحت شهر می‌گوید، اعضای شورای شهر باید وقتی می‌بینند سرپرست شهرداری موفق عمل می‌کند، حداقل برای مدتی چشم بر منافع شخصی و گروهی خود ببندند و فرصت اجرای برنامه‌ها را به سرپرست جدید و مجموعه همکارانش در شهرداری بدهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار