معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارخراسان جنوبی گفت: انبار بورس عناب در شهرستان خوسف طی ۲۰ روز آینده راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 20 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از مهر، جواد اشرفی پیش از ظهر یکشنبه در سومین آئین شکرگذاری عناب در شهرستان خوسف بیان کرد: اگرچه کشاورزان در نقاط مختلفی اعم از بیرجند، سربیشه و حاجی آباد به کشت عناب مشغول هستند، اما خوسف قطب تولید عناب است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عناب بیان کرد: حدود ۲۲ مجوز پروانه بهره برداری در حوزه صنعت عناب در استان صادر شده که ۱۲ مورد مربوط به دو سال گذشته است.

اشرفی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹ هزار خانوار در استان مستقیم و غیرمستقیم از محصول عناب ارتزاق می‌کنند، گفت: هر چند محصولات فراوانی از عناب فراوری شده، اما متأسفانه در زمینه معرفی این محصولات اقدامات خوبی انجام نشده و در این بخش عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه آنچه برای توسعه کشاورزی لازم باشد را پیگیری می‌کنیم، گفت: انبار بورس عناب در شهرستان خوسف طی ۲۰ روز آینده راه اندازی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر تنها از مجموعه محصولات کشاورزی شاخص استان، زعفران در بورس قرار دارد که ظرفیت بسیار خوبی است.

اشرفی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای ما بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر پذیرش دانشجو در رشته خاص عناب در استان خبر داد و گفت: پذیرش خاص در این رشته می‌تواند در آینده به صورت علمی به منظور رفع مشکلات این بخش به صورت کاربردی مؤثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار