کد خبر: ۱۱۲۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 21 August 2023

یکی از مقامات رسمی دولت ایالات متحده آمریکا بدون افشای نام خود به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت، دونالد ترامپ که در دادگاه جورجیا با «عدم تمکین در برابر قانون» و ۱۲ فقره جرم دیگر مواجه است، احتمالا پنج‌شنبه یا جمعه در بازداشتگاه شهر فولتون این ایالت حاضر خواهد شد.

سی‌ان‌ان: ترامپ جمعه به زندان جورجیا می‌رود

به گزارش ایسنا، دوشنبه هفته گذشته هیئت منصفه دادگاه شهر فولتون در ایالت جورجیا آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور را به «عدم تمکین در برابر قانون» و «تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰» متهم و تاریخ ۲۵ اوت (۳ شهریور) را ضرب‌الاجلی برای معرفی او به دادگاه تعیین کرد. با این حال زمان دقیق تسلیم ترامپ در برابر این دادگاه مشخص نیست. او که به همراه مقامات سابق کاخ سفید، وکلای پیشین و کنونی خود در این پرونده‌ها متهم شناخته شده است، انتظار می‌رود تا روز پنج‌شنبه و یا جمعه خود را به دادگاه معرفی کند.

اداره کلانتری شهر فولتون در بیانیه‌ای عنوان داشت: «ترامپ و دیگر متهمان می‌توانند هر زمان خود را به بازداشتگاه محلی معرفی کنند. در این مرحله، طبق راهنمایی‌های دریافت‌شده از سوی دفتر دادستان بخش و رئیس دادگاه، انتظار می‌رود تمامی ۱۹ متهم نامبرده شده در این کیفرخواست در بازداشتگاه رایس استریت حاضر شوند. این بازداشتگاه تمام روزهای هفته به صورت ۲۴ ساعته باز می‌باشد.»

هفته گذشته دادستان فانی ویلیس از شهر فولتون در ایالت جورجیا از پرونده و کیفرخواست جدیدی علیه دونالد ترامپ پرده برداشت. این اتهامات شامل «توطئه برای تغییر نتایج انتخابات، پیمان شکنی، نقض سوگند یاد شده و عدم تمکین در برابر قانون» است.

در کیفرخواست بلند بالای ۹۸ صفحه‌ای دادگاه، ۱۹ متهم (۱۸ مقام سابق به همراه دونالد ترامپ) و ۴۱ فقره اتهام ذکر شده است. همه افراد مذکور به «عدم تمکین در برابر قانون» متهم شده‌اند؛ اتهامی که می‌تواند تا ۲۰ سال حبس به دنبال داشته باشد.

علاوه بر دونالد ترامپ، ۱۸ مقام دیگر از جمله «مارک میدوز» رئیس دفتر کاخ سفید در زمان ترامپ و بسیاری از وکلای فعلی و سابق مانند «رودی جولیانی» که زمانی از مدافعان سابق ترامپ بود، متهم هستند. همه این افراد لیست بلند بالا به «بی‌اعتبار کردن پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰» متهم هستند.

دونالد ترامپ در واکنش به حکم کیفرخواست و معرفی‌ خود به دادگاه جورجیا گفت، «پرونده‌سازی همچنان ادامه دارد!»

وی در شبکه اجتماعی خود تحت عنوان «تروث سوشال» تایید کرد، در مناظره حزب جمهوری‌خواهان در روز چهارشنبه شرکت نخواهد کرد.

پیشتازی در نظرسنجی‌ها

ترامپ با اشاره به نظرسنجی جدید «سی‌بی‌اس» که در آن ۶۲ درصد آرا را کسب کرده، گفت: «مردم می‌دانند که من کیستم و چه ریاست‌جمهوری موفقیت‌آمیزی داشتم. ما در آن زمان قوی‌ترین مرزها و ارتش را داشتیم. اقتصاد محکمی در تاریخ داشتیم و هیچ گونه تورمی نبود. در نتیجه من در این مناظرات شرکت نخواهم کرد.»

طبق این نظرسنجی که در بحبوحه کیفرخواست‌ علیه او انجام و منتشر شده، ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان به دونالد ترامپ و ۱۶ درصد آن‌ها به ران‌ دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا رای دادند.

در این میان، طبق گزارش پایگاه خبری آکسیوس، چندین تن از حامیان ارشد مالی حزب جمهوری‌خواه که از انتخاب‌ها و نامزدهای کنونی خود وحشت دارند، بودجه سال ۲۰۲۴ را به امید یافتن جایگزینی برای دونالد ترامپ در دقیقه آخر، نگه می‌دارند. اما البته برخی از حامیان مالی جمهوری‌خواه که از پافشاری ترامپ خسته شده‌اند به آکسیوس گفتند: «برای انتخاب نامزد دیگری جهت ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار دیر است».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار