کد خبر: ۱۱۲۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 22 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان در بازدید از معاونت فرهنگی و اجتماعی با بیان این که کارهای ارزشمندی در معاونت اجتماعی در حال انجام است، گفت: از مهمترین شاخصه های مهربانی پلیس، جلب اعتماد مردمی است . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل زارعی در حاشیه بازدید از دوایر معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و اسارت خاندان اهل بیت، گفت: باید همواره با عمل به سیره ائمه معصوم و گام برداشتن در مسیر آنان، سعی کنیم کارنامه درخشانی را چه در کارگزاری نظام و چه در زندگی شخصی به جا بگذاریم .

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان مازندران، با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان این که اقدامات ارزشمند و برنامه ریزی های هدفمندی در بحث توجه به مسائل فرهنگی در حال اجراست، تصریح کرد:  با توجه به تغییر چهره آسیب های اجتماعی و بروز نوع جدیدی از آسیب ها در جامعه که خانواده های زیادی را درگیر خود کرده است باید اقدامات پیشگیرانه متناسبی برای مقابله با این نوع از آسیب ها صورت گیرد .

حجت الاسلام زارعی با تاکید بر اقدامات جهادی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: دشمن با برنامه ریزی های جامعی وارد عمل شده که باید اقدامات و برنامه ریزی های هوشمندانه ای برای مقابله با اقدامات دشمن انجام شود .

وی با بیان این که نباید منتظر باشیم تا آسیبی بروز کند و بعد به فکر پیشگیری از آن باشیم خاطرنشان کرد: وقتی کسی در معرض آسیبی قرار گرفت ترمیم روحیات و پیشگیری از آن آسیب بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود .

زارعی با اشاره به جهل مدرنی که امروزه در برخی از جوامع به راه افتاده، بیان داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که در بحث فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد حضور فعال کارشناسان اجتماعی و فرهنگی در مساجد و آموزش چهره به چهره با مردم و مخاطبان به عنوان اثرگذارترین ابزارها در پیشگیری است .

حجت الاسلام زارعی با تاکید بر استفاده از اعضاء و ظرفیت های فرهنگی ایجاد شده در مساجد، با اشاره به مصادیق پلیس در جمهوری اسلامی از سوی مقام معظم رهبری،  افزود: یکی دیگر از مصادیق بازر پلیس علاوه بر اقتدار، مهربانی با مردم است که در این راستا جلب اعتماد مردم به پلیس از مهمترین این شاخصه هاست .

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان مازندران با بیان این که امروز پلیس به صورت جدی در معرض شایعه و تخریب از سوی دشمنان و مزدوران آنان  قرار دارد، اظهار کرد: باید به نحوی عمل کرد تا ضمن جلوگیری از این شایعات و تخریب ها مانع بروز هزینه ها بر سازمان انتظامی شویم .  

وی با برشمردن ابزارهایی چون آسیب های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و .... به عنوان ابزارهای راهبردی دشمن در جنگ نرم و برجسته سازی این آسیب ها توسط آنان، بر استفاده از ابزارها و فن آوری های نو در مواجهه با این نوع آسیب ها و چالش های ایجاد تاکید کرد .

حجت الاسلام زارعی غفلت های درونی را یکی از عوامل شکست برشمرد و بیان داشت: مقاومت در برابر پدیده های نوظهور با بروز کردن امکانات و توانمند سازی نیروهای درونی، افزایش سواد رسانه ای در مردم و تهیه پیوست های فرهنگی متناسب امکان پذیر است که اگر این موضوع مدیریت نشود افراد زیادی قربانی خواهند شد .

وی در خاتمه کارکنان انتظامی را سرمایه های ارزشمند نظام و سازمان انتظامی برشمرد و باتاکید بر حفظ این سرمایه های ارزشمند از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی، گفت: علیرغم همه مشکلاتی که امروز با آن مواجهیم، آینده درخشانی را در پیش رو داریم .

-----------------------------------

اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پایه خدمتی شهریور 1402 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی شهریور 1402 در روز چهارشنبه یکم شهریور ماه از شهرستان های معین خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان  دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی شهریور 1402  راس ساعت 6 صبح روز چهارشنبه ، یکم شهریور ماه در 2 نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا به مراکز آموزشی  اعزام خواهند شد. 

 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کليه مشمولان تخصيص داده شده به مراکز آموزش داخل استاني همچنين سپاه استاني ( کد 536 ) ، طلبه طرح هجرت ( کد 719 و 720 ) و شهيد کچويي کرج  (سازمان زندانها) مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.

وی تاکید کرد: همراه داشتن اصل برگ اعزام ، برگ محل مراجعه، برگ واکسيناسيون، کارت ملي و شناسنامه، مدارک مربوط به شرايط خاص متأهلين، پدر نظامي شاغل يا وابسته، گواهي فوت والدين، جانبازان و خانواده درجه يک شهداء و... برای مشمولان در روز اعزام ضروري است.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را بهمراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران با استناد ماده 19 قانون خدمت وظيفه عمومي یاد آور شد: کساني که به سن 18سال تمام مي رسند، پس از انتشار آگهي احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف شش ماه تکليف مشمولين  وظيفه را تعيين نمايد و آنها را به خدمت اعزام يا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند. 

خبر. سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار