استاندار زنجان با تاکید بر اینکه دولت از ورود به انجام کارهای بزرگ ترسی ندارد، گفت: عدم اجرای درست قوانین یکی از مشکلات کشور ما است، اما در حال حاضر دولت اجرای قانون مسکن را به گردن گرفته است که در زنجان تحویل 67 هزار مسکن به صورت زمین و یا مسکن احداث شده خواهد بود که بسیار پرزحمت است ولی قرار بر انجام است.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ 25 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، محسن افشارچی، استاندار زنجان امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه زنجان نگذاشتن همه تخم‌مرغ‌ها در سبد مذاکره با امریکا را یکی از تجربیات و درس‌های دولت از گذشته دانست و اظهار کرد: دولت در این برهه امور را در انجام توافق متوقف نکرد و در واقع دنیا را در توافق با چند کشور زورگو ندید.

استاندار زنجان با بیان اینکه دولت برقراری ارتباط و حل مشکلات را با کشور‌های همسایه از جمله ترکمنستان در مورد گاز را از جمله نخستین اقدامات دولت عنوان و تصریح کرد: این برقراری ارتباط در راستای حل مشکلات با دیگر کشور‌ها از جمله عربستان، چین روسیه هم انجام شد.

وی به مراودات برقرار شده با چین در راستای قرارداد‌های منعقد شده بین دو کشور اشاره کرد و افزود: بعد از سفر رئیس‌جمهور با چین و منعقد شدن تفاهم‌نامه بین دو کشور، در حال حاضر انعقاد قرارداد بین دو کشور به مانند هر کشور دیگری است که در قبال واگذاری امتیاز، امتیاز می‌گیریم و در واقع روابط برابر است و این به معنای زیر پرچم هیچ کشور دیگری نرفتن است.

افشارچی تاکید کرد: این دولت اعتقاد دارد و تلاش می‌کند که دنیا را در چند کشور خلاصه نکند و خوبی این قضیه این است که کشور هر چه قدر قوی‌تر باشد امتیاز بیشتری کسب خواهد کرد، که قائده هر مذاکره‌ای همین است و نمونه آن هم همین اواخر مشخص شد که با وجود ادامه غنی سازی موفق به گرفتن پول خودمان هم شدیم چرا که منطق دنیا همین است.

استاندار زنجان نتیجه بخش بودن تلاش را وعده خداوند دانست و ادامه داد: از آنجا که ما از عالم معنا خبر نداریم پس باید منتظر نتایج تلاش‌های خودمان باشیم، کما اینکه تلاش‌های سردار قاسم سلیمانی نتیجه داده است و به مدد همین تلاش است که ما شیب تند سربالایی را رد کرده‌ایم.

وی به عضویت ایران در بریکس که جمعی از کشور‌های بزرگ مانند برزیل، چین، روسیه، آفریقای جنوبی هستند اشاره و تصریح کرد: این سازمان ایران را به عنوان یک کشور در حال ظهور پذیرفته چرا که آن‌ها به توان ایران اعتقاد دارند.

افشارچی با تاکید بر اینکه دولت از ورود به انجام کار‌های بزرگ ترسی ندارد، افزود: عدم اجرای درست قوانین یکی از مشکلات کشور ما است، اما در حال حاضر دولت اجرای قانون مسکن را به گردن گرفته است که در زنجان تحویل ۶۷ هزار مسکن به صورت زمین و یا مسکن احداث شده خواهد بود که بسیار پرزحمت است، ولی قرار بر انجام است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در ساخت مسکن به نیاز‌های آموزشی، درمانی، ورزشی و امنیتی هم توجه شده است، ادامه داد: در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی برای تامین این نیاز‌ها مصوبه تصویب شد.

وی با تشریح وضعیت واگذاری زمین و مسکن به اقشار مختلف از جمله طرح جوانی جمعیت گفت: از اول ربیع‌الاول ۴۵۰ قطعه زمین واگذار خواهد شد که در واقع به زحمت انداختن دولت است.

افشارچی پیگیری و گره‌گشایی از مشکلات را از دیگر اقدامات دولت دانست و افزود: در واقع اعضای دولت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند که جز اصول دولت محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با تشریح وضعیت برخی از صنایع از جمله مشکلات سرجین بافت تصریح کرد: مشکلات این واحد بعد از مدت‌ها پیگیری، هفته گذشته در دولت رفع شد که توان اشتغال ۲ هزاری نفری را دارد و این اقدامات در دیگر واحد‌ها هم ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه خود رئیس‌جمهور هم برای گره‌گشایی از مشکلات وقت می‌گذارد، ادامه داد: همه می‌دانیم که گرانی یکی از مشکلات اساسی این کشور است که با اقدامات انجام شده، شاخص‌ها بیانگر توقف این روند است که نتایج آن طی یکسال آینده خود را نشان خواهد داد.

افشارچی دیدن و گره‌گشایی را از وظایف دولت دانست و ادامه داد: فسادستیزی در این دولت جزو اصول است کما اینکه در زنجان هم یک نفر یک کارخانه را به همراه چند کارخانه دیگر در همدان، قزوین و کرج خریده و همه را تعطیل کرده و در آغاز کار دولت با قلدری در جلسات حضور یافته و همه دروغ‌ها را راست جلوه داد و رفت و ما از تهران پیگیری کردیم و مالیاتش را با نصف کردن تقسیط کردند، که بعدا مشخص شد که حساب چک داده شده مسدود است و با پیگیری مجدد در جلسه‌ای همه مسؤولان مربوطه حاضر شده و در گزارش‌ها کلاهبرداری فرد مورد نظر تایید و حساب‌ها و اموال وی مسدود و به مزایده گذاشته شده تا بدهی‌هایش پرداخت شود که کار بزرگی به شمار می‌شود.

استاندار زنجان افزایش یارانه‌ها و افزایش قیمت خرید گندم را اقدامی در راستای کاهش فاصله فقیر و غنی و همان عدالت اعلام و تاکید کرد: دولت همه تلاش خود را برای کنترل تورم و گرانی انجام می‌دهد و شاخص‌ها هم بیانگر بهبود اوضاع در این حوزه است و آنچه می‌بینیم امید است و نتیجه هم همین است و باید از همه همکاران خود و دولت‌های گذشته برای کمک به طی امور تقدیر شود.

برچسب ها: زنجان ، دولت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار