امام جمعه محمودآباد گفت: دولت رئیسی توانست با یک شیب ملایم رشد اقتصادی کشور را پس ازیک رکود ۱۰ ساله با رشد اقتصادی صفر درصد مثبت کند
کد خبر: ۱۱۲۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ 25 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ اظهار کرد: نامگذاری سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت این پیام روشن را به همراه خود دارد که نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم راه و سبک مدیریتی این دو شهید صدر انقلاب را به منزله راه و مسیر شاخص دولتمردان در نظر گرفته است.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر نیز از جمله دولتمردانی بودند که از متن گروه رنجدیده جامعه برخواسته بودند و نه با محاسبه‌های از پیش تعیین شده و و یا برنامه‌ریزی برای دستیابی به زمامداری، بلکه با تکلیفی متأثر از اعتقاد و ایمان به این مهم همت گماردند.

امام جمعه محمودآباد عنوان کرد: مکتبی بودن تبعیت از امام به منزله رهبر و مرجع تقلید، ساده زیستی و همدرد بودن با مردم، انقلابی بودن و مبارزه با خط سازش و اشرافیت، صداقت و اخلاص در عمل، تسلط بر قدرت و مهار وسوسه‌های سوءاستفاده از قدرت، پرهیز گروه گرایی و پایبند بودن بر سر ارزش‌ها مهم‌ترین ویژگی‌های این دو شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دستاورد‌های دولت سیزدهم تاکید کرد: دولت رئیسی توانست با یک شیب ملایم رشد اقتصادی کشور را پس از یک رکود ۱۰ ساله با رشد اقتصادی صفر درصد مثبت کند و در گام اول به ۳ درصد و بعد از آن به ۴ درصد برساند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه صادرات نفت خام و میعانات گازی در دولت سیزدهم افزایش یافت و به رکورد بالاترین میزان صادرات از سال ۱۳٩۷ تاکنون دست یافت بیان کرد: این در حالی است که وزیر نفت اذعان دارد که صنعت نفت ایران هم اکنون در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و بالاترین تحریم‌ها بر این صنعت اعمال شده است.

وی کاهش ۲۰ درصدی تورم را یکی دیگر از دستاورد‌های دولت سیزدهم دانست و عنوان کرد: نرخ تورم از ۶۰ درصد در شهریورماه ۱۴۰۰ با بیش از ۲۰ درصد کاهش در دولت سیزدهم به حدود ۳۹ درصد کاهش یافته است و این در حالی است که در اواخر دولت سابق اقتصاددانان پیش بینی تورم ۸۰ درصدی را می‌کردند.

امام جمعه محمودآباد مهار کرونا و تأمین واکسن مورد نیاز کشور را یکی دیگر از اقدامات دولت دانست و تصریح کرد: عضویت دائم در شانگ‌های پس از ۱۵ سال عضویت به صورت ناظر دستاورد بزرگی برای دولت است.

وی تاکید کرد: سازمان همکاری‌های شانگ‌های یکی از بزرگترین، مهمترین، وسیع‌ترین و ثروتمندترین سازمان‌های منطق ها‌ی جهان است و نقش بسیار مهم در مناسبات تجاری و امنیتی جهان بازی می‌کند و عضویت دائم ایران در این سازمان فرصت‌های بسیاری برای کشورمان ازجمله در زمینه اقتصادی ایجاد کرده و موجب رشد صادرات کشورمان به کشور‌های عضو این پیمان شده است.

حجت الاسلام موسوی در پایان یادآور شد: اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان بعد از ۱۱ سال، آزادی پول‌های بلوکه شده ایران در کشور‌های دیگر و شفاف کردن سامانه توزیع آرد و نان و جلوگیری از قاچاق گسترده آرد از کار‌های بزرگ دولت سیزدهم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار