کد خبر: ۱۱۲۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 27 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار نظارت بیشتر در حوزه عفاف و حجاب و مبارزه با علت ها شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر طاهری آکردی دبیر امر به معروف و نهی از منکر کشور، ضمن تسلیت ایام و گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: باید بیشتر به علت‌ها و سرچشمه‌ها بپردازیم، اگر مبارزه را با علت داشته باشیم معلول‌ها خودشان درست می‌شوند.

وی افزود: بنده بارها گفته‌ام با مسئله با بدحجابی و کم‌حجابی که به کشف حجاب رسیده باید در سه سطح مبارزه کرد اولا با تشکل‌های پشت پرده زیرزمینی که این مسائل ضدفرهنگی را ساماندهی می‌کنند، دوم دستگاه‌ها، ادارات و نهادهایی که کارکنانشان زیرمجموعه نظام بوده و موظف به رعایت حجاب و عفاف هستند را باید جدی بگیریم که سرریز آن خودش را در کوچه و خیابان نشان می‌دهد.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: سوم اینکه یکی از سرچشمه‌ها تهیه البسه است، صدها هزار البسه ناموزون کجا تهیه می‌شوند؟ تشکیلات بزرگی باید باشد، اینها را پیدا کرده و نظارت کنیم، البسه سنگین و متین کم اما البسه جلف و نادرست فراوان، آرایش مانکن‌ها چه ضابطه‌ای دارد؟ باید از مسئولان اصناف و صمت پاسخ بخواهید و یقه آنها را پس از بازرسی بچسبید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تاکیدات فراوان در رابطه با وجود ۱۶۰ فروشگاه حیوانات خانگی (پِت‌شاپ) در استان، حتی بیان این مسئله را چندش‌آور دانست و گفت: همه در حال تماشا هستیم کسی نیست بگوید که اینها خلاف شرع و عرف است؟ ناله می‌کنیم اما به‌دنبال راهکار نیستیم.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: در مسئله شهرک‌ها مگر اینها در داخل مملکت نیستند؟ مگر می‌شود که کسی جلوی نیروی انتظامی را بگیرد؟ مگر نگهبان می‌تواند؟ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در این باره در جلسه بعدی گزارش ارائه بدهد و بگوید دلیل چیست ؟ آیا مانع قانونی وجود دارد؟ پشت پرده‌هایی که در حال ساماندهی هست باید کشف شوند و همچنین بساط پت شاپ‌ها جمع شود.

این مسئول تاکید کرد: در کنار حجاب و عفاف، باید به بحث گرانی‌ها، تورم، کم‌کاری‌ها، اسراف‌ها نیز توجه کرد، بر مدارس به‌ویژه در حوزه غیردولتی‌ نظارت داشته باشید، می‌توان کار کرد و تاثیر هم دارد، طبیعت انسان اینطوری است که مغلوب جمع می‌شود.

وی در پایان با اشاره به هجمه‌ها و اشتیاق‌ها برای رفتن به اربعین، اذعان داشت: میلیون‌ها نفر می‌روند و چندین نفر جامانده هستند چون کاری جمعی است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار