رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ارائه خدمات درمانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین در مرز مهران از ابتدای صفر تا کنون خبر داد و گفت: همچنین ۲ هزار و ۹۸۲ مورد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی و ۷۰ مورد نمونه‌برداری اولیه و مواد غذایی صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ 28 August 2023

به گزارش تابناک ایلام، "جاسم محمدی" با اشاره به اینکه از تمام امکانات دانشگاه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی بهره گرفته‌ می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای ورود زائران به استان تا کنون تعداد ۲۸ هزار و ۵۹۲ نفر به اورژانس مراجعه و از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۸۸ نفر پس از دریافت خدمات اولیه، به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند.

وی گفت: همچنین یک هزار و ۸۲۱ نفر در بخش‌های اورژانس، ۸۸۵ نفر در بخش‌های تخصصی و ۲۷۳ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند و ۵۱۷ مورد عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شده است.

وی با اعلام این که در حوزه فوریت‌های پزشکی، تعداد کل خدمات ارائه شده ۲۰ هزار و ۹۸۷ مورد بوده است، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۹۱۲ تماس با فوریت‌های پزشکی گرفته شده، سه فراخوان بالگرد داشته‌ایم و همچنین ۱۸۹ نفر در حوادث ترافیکی و ۲۰ هزار و ۷۹۸ نفر در حوادث غیرترافیکی مصدوم شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام عنوان کرد: علاوه بر آن تعداد اعزام آمبولانس‌ها یک هزار و ۳۹۶ مورد بوده و ۱۹ هزار و ۸۰۷ نفر به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه حضوری داشته اند.

محمدی با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده در این ایام، تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۸۲ مورد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی و ۷۰ مورد نمونه‌برداری اولیه و مواد غذایی صورت گرفته و همچنین یک هزار و ۷۲۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، معدوم شده و یک هزار و ۹۵۵ مورد مواد غذایی به صورت پرتابل سنجش شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تمام افراد مراقبت شده در حوزه بهداشت را ۱۰۳ هزار و ۳۳۳ مورد دانست و افزود: یک هزار و ۱۶۵ نفر از خادمین موکب‌دار نیز به طور کامل در زمینه بهداشتی آموزش دیده‌اند و همچنین تعداد رسانه آموزشی توزیع شده هشت هزار و ۱۴۳ مورد بوده است.

محمدی با بیان این که در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخ سرپایی بیماران ۱۷ هزار و ۴۶۷ مورد بوده‌ است، گفت: نسخ بستری سه هزار و ۵۱ مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۷۲ مورد، تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی ۳۸۳ مورد بوده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار