مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان گفت: ۴۵۶ شرکت تعاونی در همه رسته‌های تخصصی مرتبط با جهاد کشاورزی از جمله باغبانی، زراعت، شیلات، دام و طیور و دیگر بخش‌ها، در مجموعه تعاون روستایی استان اصفهان فعال هستند.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 29 August 2023

به گفته محسن حاج‌عابدی با بیان اینکه در کنار ۴۵۶ تشکل تعاونی، ۵۶ تعاونی تولید، یک شرکت سرمایه‌گذار زراعی، همچنین اتاق اصناف کشاورزان نیز زیرمجموعه تعاون روستایی اصفهان است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا به امروز ۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده این در حالی است که خریدها از بخش مهاباد شهرستان اردستان در اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و هم‌اکنون در شهرستان‌هایی مانند سمیرم ادامه دارد و در جریان است.

حاج‌عابدی تاکید کرد: ۴۳ مرکز خرید در شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، گلپایگان و چهار شهرستان فریدن بزرگ در غرب اصفهان در امر خرید گندم گندمکاران فعال هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح روستابازار افزود: از مجموع ۱۱۵ فروشگاه مرتبط با تعاون روستایی در سطح استان اصفهان، ۳۰ فروشگاه در طرح روستابازار مشارکت دارند که محصولات را به شکل هوشمند عرضه می‌کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان با اشاره به خرید ۱۸۸ تُن کُلزا به قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار ریال و سه هزار و ۶۰۰ تُن گُلرنگ به قیمت هر کیلوگرم ۲۷۰ هزار ریال در این مدت تصریح کرد: ۲۲ هزار تُن جو نیز خریداری کردیم که نقش شایانی در جلوگیری از نوسان بازار داشت.

حاج‌عابدی گفت: در موضوع توزیع سوخت، ۹۶ میلیون لیتر انواع سوخت را در سال گذشته و ۲۳ میلیون لیتر در چهارماهه ابتدای امسال توزیع کرده است.

او با بیان اینکه تعاون روستایی در امر خرید توافقی محصولات کشاورزی در سال گذشته یک میلیون و ۵۰۴ هزار تن و در چهارماهه ابتدای امسال ۲۵۰ هزار تن خرید توافقی محصولاتی مانند جو و شیر خام را انجام داده است اضافه کرد: خرید هزار و ۷۹۳ تن گوشت قرمز و ۸۸۰ تن مرغ را از دیگر فعالیت‌های تعاون روستایی در یک سال اخیر است.

حاج‌عابدی تصریح کرد: اصفهان با تولید روزانه پنج هزار و ۸۰۰ تن شیر، رتبه نخست کشور را دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان گفت: مجموعه عرضه مستقیم انواع محصولات کشاورزی و دامی در کنار مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به مساحت ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار، تجهیز مزارع به سامانه آبیاری هوشمند در سطح ۵۳۰ هکتار، پنج هزار و ۵۰۰ نفر روز آموزش از جامعه کشاورز و دامدار و ۵۴۷ حسابرسی سالیانه از دیگر فعالیت های سال قبل ما را تشکیل می‌دهد.

افتتاح مرکز فراوری گیاهان دارویی در میمه به زودی

معاون بازرگانی تعاون روستایی استان اصفهان نیز گفت: ساز و کارهای خریدهای توافقی، تضمینی و حمایتی در این سازمان بنا بر نوع محصول کشاورزی و زراعی متفاوت است.

نعمت‌الله عسکری عنوان کرد: این ساز وکار از مرحله دریافت مشخصات تا پرداخت پول محصول به کشاورز و بهره بردار در سامانه ساتراپ و به طور معمول به واسطه بانک کشاورزی انجام می‌شود.

عسکری افزود: در خرید محصولات توافقی حساب دولتی مطرح نیست و شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های زیرمجموعه تعاون روستایی اقدام به پرداخت‌های مالی می‌کنند.

وی به تأمین و توزیع نهاده‌های دامی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیون تن انواع نهاده‌های دامی خریداری و در شهرها و روستاهای مختلف استان توزیع شده است

معاون بازرگانی تعاون روستایی استان اصفهان در ادامه از افتتاح مرکز فراوری گیاهان دارویی در سال آینده در میمه خبر داد.

وی همچنین گفت: در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک ۱۰۶ فروشگاه برای اجرای طرح فعال شده و این اقدام ملی را در استان انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار