مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی فارس از سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد ریالی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 30 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریالی در قالب طرح‌های آب و خاک بخش کشاورزی این استان خبر داد.
سید محمودرضا طباطبایی گفت: سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در قالب اجرای ۱۷۸ طرح سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۲ هزار و ۲۵۶ هکتار و انجام بیش از ۱۶۳ پروژه سازه‌ای در حوزه فنی و زیربنایی بوده است.

این مسئول با اذعان به این‌که طرح‌های سازه‌ای اقدامات متنوعی را در بر دارد، بیان کرد: احداث ۲۴ هزار متر کانال آبیاری عمومی، ساخت ۲۹ هزار متر جاده دسترسی به مزارع، مرمت و بازسازی ۴۵ هزار متر از قنوات و کاریزها، ایجاد پنج طرح کوچک تأمین آب و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک در سطح ۴۰۰ هکتار از جمله کار‌های زیربنایی انجام‌شده است.

طباطبایی با اشاره به طرح‌های هفته دولت افزود: هزار و ۹۵۳ خانوار روستایی در این استان از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی به برخی از اقدامات نوین در دست انجام مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز پرداخت و گفت: آغاز اجرای طرح مدیریت هم بست آب، انرژی و غذا در سطح ۵۷۰ هکتار از اراضی و باغات منطقه خسرو شیرین شهرستان آباده و ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان خرم‌بید یکی از طرح‌های جدید است که به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

برچسب ها: سرمایه گذاری ، خاک ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار