کد خبر: ۱۱۲۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 30 August 2023
 
گام بزرگ دانشگاه مازندران در راستای توسعه شهری بابلسر

 

       به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه از اقدام مهم این مرکز آموزش عالی در راستای تحقق توسعه شهری بابلسر خبر داد.

       بر اساس این گزارش، دکتر علی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: به‌موجب طرحهای تعریض و توسعه شهری مصوب و بر اساس نقشه‌های نهایی، قسمتی از اراضی در ۳ نقطه دانشگاه شامل اراضی معروف به ۶۰ هکتاری واقع در بلوار دانشگاه، خوابگاه شهید نواب صفوی واقع در انتهای خیابان نخست وزیری و سازمان مرکزی دانشگاه واقع در خیابان پاسداران در جریان تعریض و توسعه شهری مصوب قطعی قرار داشته است.

       رییس دانشگاه مازندران افزود: در همین راستا, شورای شهر و شهرداری بابلسر به‌صورت مستمر پیگیر اجرای این طرح بوده‌اند که طی جلسات متعدد در طول قریب یک‌سال و متعاقب مطالعه و کارشناسی ابعاد قانونی و مقررات ناظر بر این امر، این موضوع در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ منجر به انعقاد توافقنامه‌ای فیمابین دانشگاه از یک طرف و شورای شهر و شهر داری بابلسر از سوی دیگر گردید که حاصل توافق مذکور به تصویب مراجع ذی‌صلاح دانشگاه نیز رسیده است.

      دکتر علی‌نژاد در ادامه به مصوبات این تفاهم‌نامه اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس، مابه ازای تعریض املاک مذکور، مبلغ پنج هزارمیلیارد ریال در نظر گرفته شد که این مبلغ در دیون شهرداری و درحق دانشگاه مستقر و به‌ترتیب مقرر در توافق‌نامه و با رعایت شرایط اعتباری و بودجه‌ای شهرداری بابلسر وصول می‌گردد.

        رییس دانشگاه جامع استان خاطرنشان کرد: هم‌چنین بر اساس این تفاهم‌نامه، بدهی معوق دانشگاه از بابت عوارضات متعلقه از بدو تاسیس دانشگاه در ارتباط با تمامی تاسیسات و عوارض متعلقه تا پایان سال ۱۴۰۱ به مبلغ کلی ۲۵۰ میلیاردریال با این توافق‌نامه پرداخت شده محسوب می گردد.

      دکتر علی‌نژاد، انجام و پرداخت هزینه دیوار کشی در تعریض املاک دانشگاه و در حاشیه تعریض همراه با انتقال تاسیسات واقع در طرح با طرح پیشنهادی دانشگاه توسط شهرداری، دسترسی اراضی دانشگاه از جمله برنامه‌های رفاهی تسهیلاتی، مسکن ملی و خوابگاه‌های دانشگاه به بلوار ۳۵ متری که قبلا راه دسترسی مناسبی نداشته است و برقراری ارتباط بین دانشگاه و خوابگاه نواب را از دیگر مزایای این طرح بسیار مهم محسوب خواند.

       رییس دانشگاه مازندران در پایان گفت: بعضی از اراضی موضوع طرح به‌دلیل وقوع در خیابان‌های اصلی شهر بابلسر، موقعیت تجاری یاقته و موجب ارزش افزوده قابل ملاحظه و در آمد پایدار برای بهره‌‌وری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام و دیگر برنامه‌های رفاهی و تسهیلاتی دانشگاه می‌گردد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار