مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران گفت: حرکت اجتماعی ما در حوزه خیر و احسان به واسطه حضور بی‌نظیر مردم تبدیل به یک جنبش بزرگ اجتماعی شده و اکنون ۵۰۰ هزار نفر عضو فعال شبکه خیر و احسان کمیته امداد مازندران هستند.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲ 31 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی در آخرین روز از هفته دولت و در آستانه روز بانکداری اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حرکت اجتماعی ما در حوزه خیر و احسان به واسطه حضور بی‌نظیر مردم تبدیل به یک جنبش بزرگ اجتماعی شده و اکنون ۵۰۰ هزار نفر عضو فعال شبکه خیر و احسان کمیته امداد مازندران هستند.

 

۵۰۰ هزار نفر عضو فعال شبکه احسان و نیکوکاری در کمیته امداد مازندران هستند  

وی با اشاره به اینکه در پشت صحنه بانکداری اسلامی سوداگری و سود مالی و تجارت نیست افزود: سپرده‌گذارن صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خَیِّرین و خیر اندیشانی هستند که بافکر برطرف نمودن مشکلات نیازمندان و محرومان در ماه مبارک رمضان ۸ میلیارد تومات اعتبار برای قرض الحسنه اهدا نمودند‌.

مدیر کل کمیته امداد مازندران سُنَّت نبوی قرض‌الحسنه را در جامعه‌سازی، تعادل و تعامل جامعه مهم دانست و گفت: در اسلام به قرص‌الحسنه بیش از صدقه به دلیل حفظ کرامت نیازمند بیشتر تاکید شده است.

معافی سیاست راهبردی کمیته امداد را توانمند سازی برشمرد و گفت: با پرداخت تسهیلات کار و تلاش شکل می‌گیرد و بر همین اساس تسهیلات اشتغال ما در سال‌جاری هزار و پانصد میلیارد تومان برای ایجاد ۱۶ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی است.

وی با اشاره به اینکه، امسال ۱۵۳۷ مسکن در دستور کار کمیته امداد قرار دارد بیان داشت: در هفته دولت، ۲۰۰ مسکن افتتاح و ۲۰۰ مسکن جدید کلنگ‌زنی شد.

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران به ۱۱۵۰۰ مستاجر در استان اشاره کرد و گفت: ۸۷ میلیارد تومان ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه باید پرداخت شود.

معافی خدمات احداث مسکن، تعمیر و تکمیل فضای جانبی در دوسال گذشته را ۲۴۱۶ مورد برشمرد و گفت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان این خدمات به نیازمندان ارائه شد.

وی با بیان اینکه، در سه ماموریت مهم کمیته امداد، «مسکن، اشتغال و ازدواج» قرض‌الحسنه نقش مهمی را ایفا می‌کند، اظهار داشت: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال، گردش مالی کمیته امداد مازندران است که یک سوم آن از طریق کمک های مردمی تامین می گردد.

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با اشاره به اینکه، ۸۲ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: ماهیانه ۶۵ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود که بخشی از نیاز مددجویان را برطرف می‌کند که بخش مهمی توسط شبکه مردمی تامین می‌شود.

معافی به در پیش بودن جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما در جشن عاطفه‌ها رشد ۱۰۰ تا ۱۴۰ درصدی همانند پویش‌های دیگر است و امسال منابعی که از جشن عاطفه‌ها جذب می‌شود توزیع آن از محله و مدرسه انجام خواهد شد.

وی گفت: ۸۵ هزار خَیِّر از دانش‌آموزان حمایت می‌کنند و سرانه خدمت به دانش‌آموزان ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که جزو رتبه یک تا سه کشور در سرانه ارائه خدمات دانش آموزی هستیم.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با اشاره به ۹۵۶۱ عملکرد حجمی کمیته امداد در حوزه درمان گفت: به ۳۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج و زمنیگیر خدمات درمان ارائه می شود.

معافی با بیان اینکه ۷۰۰ دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی و هیئت امنایی مدارس همدل به صورت رایگان تحصیل میکنند افزود: امسال ۶۲۷ نفر از مجموعه حائزین رتبه کنکور بودند که ۸ نفر از آنان رتبه سه رقمی و ۳۹ نفر رتبه چهار رقمی کسب نمودند.

وی به اهدا ۳۸۲۰ جهیزیه به نوعروسان و کمک هزینه ازدواج در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۲۸۸۶ لوازم ضروری زندگی نیز توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران به فعالیت ۱۱۰۰ شورای زکات روستایی استان با درآمد ۱۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: چشم انداز ما فعال شدن ۳۱۰۰ شورای زکات و ۱۰۰۰ میلیارد تومان خدمات از شبکه نیکوکاری مردمی است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار