مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مازندران گفت: برای اولین بار صندوقی شکل گرفته که بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه در کشور است با قریب به هشت و نیم میلیون مشتری در سطح کشور و ۲۱۵ هزار مشتری در استان مازندران که با ما ارتباط دارند‌.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶ 31 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، احمد سعادت در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی بانکداری اسلامی اظهار داشت: برای اولین بار صندوقی شکل گرفته که بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه در کشور است با قریب به هشت و نیم میلیون مشتری در سطح کشور و ۲۱۵ هزار مشتری در استان مازندران که با ما ارتباط دارند‌.

 

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بزرگترین صندوق با قریب به ۸/۵میلیون مشتری در سطح کشور است  

وی به وام‌های پرداختی در کمیته امداد تا پیش از سال ۱۳۹۵ و تاسیس صندوق امداد ولایت اشاره کرد و گفت: با مجوز بانک مرکزی و براساس ضرورتی که احساس میشد در تمامی استان ها با یک شعبه مرکزی و به تعداد تمام ادارات اجرایی در شهرستان ها باجه صندوق امداد ولایت افتتاح شد.

مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مازندران بیان داشت: جامعه هدف صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مددجویان و نیازمندان جامعه هستند که بر اساس سرفصل‌ها و منابع به افراد تسهیلات پرداخت می‌شود.

سعادت به پرداخت ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تا پیش از سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و گفت: بر اساس حوزه‌های تخصصی در ۴ سرفصل وام؛ «حمایتی (کارگشایی)»، «مسکن»، «اشتغال» و «فرهنگی» تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی گفت: تا سقف ۱۰ میلیون تومان هیچ کارمزدی دریافت نمی شود و از ۱۰ میلیون تا سقف ۵۰ میلیون تومان ۳درصد کارمزد در کل دوره و تقسیط ۱۲ تا ۶۰ ماهه براساس نوع وام و شرایط دریافت می‌شود.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: سرفصل‌های وام در دو بخش «وجوه اداره شده» و «منابع تسهیلاتی امدادی» می‌باشد که در صورتی که خَیِّری هر مبلغ سپرده‌گذاری نماید به همان اندازه از طرف صندوق به آن اضافه می‌شود و به نیازمندان تسهیلات پرداخت می‌شود.

سعادت با اشاره به ویژگی مهم دیگر صندوق که بیمه مانده بدهکار است گفت: ما جزو معدود شعب هایی هستیم که در شعبه دیجیتال ما هم اکنون ۸ خدمت به مشتریان ارائه می‌شود.

وی به دو خدمت برجسته شعبه دیجیتال که افتتاح حساب و صدور کارت المثنی عضو شبکه شتاب اشاره کرد و گفت: اینترنت بانک، تلفن بانک و موبایل بانک از دیگر خدمات شعبه دیجیتال است.

مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مازندران گفت: در صندوق امداد ولایت سه نوع کارت شامل «کارت هدیه» ، «کارت بن غیرنقدی» و «کارت سپرده‌گذاری» صادر می شود و هم اکنون روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰کارت صادر می شود و در کشور سومین بانک صادر کننده کارت شتاب هستیم.

سعادت با اشاره به الگوی جدید صندوق و تغییر ادبیات کارمزد به مزد کار گفت: در پرداخت تسهیلات ما فقط هزینه پرداخت وام را که بسیار کم است به عنوان مزد کار دریافت می‌کنیم.

وی گفت: از اول هفته آینده سیستم مدارک دستی حذف و تمام خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مازندران بیان داشت: ما علاوه بر صندوق امداد ولایت دو خط اعتباری در بانک مهر و رسالت داریم که در ۵ ماه سال‌جاری نزدیک به ۳۳ میلیارد تومان خط اعتباری از بانک مهر گرفته‌ایم.

سعادت با اشاره به اینکه، در ۵ ماه سال ۱۴۰۲ به ۲۱۶۷ نفر وام پرداخت شد که ۱۸۸۰ وام در حوزه حمایتی بوده است گفت: ما کمترین هزینه در حوزه خدمات دهی را دریافت میکنیم و در ۵ سال اخیر قریب به ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جایزه خوش حسابی از بانک مرکزی و سال قبل نیز ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از بانک مرکزی جایزه خوش حسابی در تراز مالی و در نوع رفتار دریافت نمودیم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار