کد خبر: ۱۱۲۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 31 August 2023

توزیع کارت مصونیت توسط طالبان برای مقامات دولت سابق افغانستان

دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان برای شماری از مقامات دولت سابق این کشور کارت مصونیت توزیع کرده است.دولت موقت طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که شماری از مقامات دولت سابق این کشسور از جمله نمایندگان مجلس، مقامات نظامی و شخصیت‌ های علمی از سوی کمیسیون تماس با شخصیت‌ های افغان کارت مصونیت دریافت کرده‌ اند.

بر اساس اطلاعیه کمیسیون تماس با شخصیت‌ های افغان که توسط طالبان ایجاد شده، شخصیت‌ های سیاسی سابق که در افغانستان مانده‌ اند نیز می‌ توانند این کارت‌ ها را دریافت کنند.

به گزارش آناتولی، مسئولان کمیسیون مذکور دیروز در دیدار با شماری از اعضای پارلمان دولت سابق مدعی شدند که شرایط زندگی امن را برای شخصیت های سیاسی دولت قبل فراهم می‌ کنند.

پیش از این نیز این کمیسیون برای شخصیت‌ های سیاسی دولت قبل کارت مصونیت توزیع کرده و گفته بود که مقامات دولت قبل نگران امنیت خود در افغانستان نباشند.

نزدیک به ۲ سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می‌شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است. بر این اساس طالبان در تلاش است تا با تسهیل بازگشت شخصیت‌های سیاسی دولت قبل، تلاش برای بازسازی افغانستان را تسریع کند.

اشغالگران غربی در سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده به سرکردگی نیروهای تروریست آمریکایی به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار