کد خبر: ۱۱۲۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷ 01 September 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: با همکاری ۴۶ کشاورز در شهرستان ها حدود ۱۰۰ هکتار بدون مصرف آفتکش کشت برنج انجام شد که در کشت دوم حدود ۴۰ هکتار در مرحله اجرا قرار دارد.

بر اساس این گزارش، فرید بیگی در جلسه ارتقاء سلامت محصول برنج با استفاده از روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) گفت:

کارهای تحقیقاتی در این زمینه انجام شد و آمار سموم در استان نشان می دهد از ۵ هزار تن سم مصرفی، ۳ هزار تن مربوط به برنج است.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آفتکش در برنج و بعد در مرکبات است، گفت: با همکاری ۴۶ کشاورز در شهرستان ها حدود ۱۰۰ هکتار بدون مصرف آفتکش کشت برنج انجام شد که در کشت دوم حدود ۴۰ هکتار در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: با تله نوری در مزارع برنج بیش از هزار پروانه شکار شد و با این روش ساده نیاز به آفتکش نخواهد بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: تامین نهاده های مرتبط با کنترل غیرشیمیایی، تسهیل در همکاری با سایر ارگان ها از جمله پیشنهادات در روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) است.

بیگی اظهار کرد: در آفتکش‌ها حساسیت خاصی داریم و در مازندران ۵ هزار تن مصرف رسمی آفتکش داریم که سه هزار تن بر روی برنج مصرف می شود و یک هزار و ۴۰۰ تن بر روی مرکبات مصرف می‌شود. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار