کد خبر: ۱۱۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 15 October 2015

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: همکاری تشکل های مردم نهاد استان با دستگاه‌های اجرایی می تواند منجر به شناسایی نیازهای نابینایان البرزی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم ویژه جامعه نابینایان البرز به مناسبت روز عصای سفید با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز، مدیرکل کتابخانه های استان، برخی از مسئولان بهزیستی و جمعی از خیرین پیش از ظهر امروز، پنجشنبه برگزار شد.

حمیدرضا عسگری مورودی مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز اظهار کرد: جامعه نابینایان استان البرز ۷۵۰ نفر را تحت پوشش خود دارد نابینایانی که در کاستی ها توقف نکرده اند.

عسگری مورودی یکی از شاخص های توسعه در هر کشوری را تقویت تشکل های مردمی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی ضروری است.

به گفته عسگری مورودی در صورت همکاری تشکل های مردم با دستگاه های اجرایی می توان امیدوار بود آسیب های اجتماعی کم شود و نیازهای نابینایان شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دستگاه های اجرایی برای توسعه اشتغال نابینایان کم است، گفت: دستگاه های اجرایی باید سه درصد از سهم اشتغال معلولان را تامین کنند استانداری البرز در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم سایر دستگاه ها نیز اقداماتی دراین زمینه را شروع کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شمس الله فلاح مدیرکل کتابخانه های استان البرز گفت: ۳۱۰ نفر از جامعه نابینایان استان البرز عضو کتابخانه های استان هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نابینایان حقی بر گردن ما دارند، گفت: در صددیم که در شهر جدید هشتگرد مجوز راه اندازی کتابخانه را اخذ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح در ادامه با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب برای استفاده نابینایان صوتی شده است، گفت: ۵۸۰ کتاب نیز بصورت خط بریل در کتابخانه های این استان برای استفاده نابینایان وجود دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه فرقی میان نابینایان و سایر اعضای جامعه برای استفاده از امکانات کتابخانه ای وجود ندارد، گفت: درصدد هستیم امکانات مورد نیاز جامعه نابینایان را افزایش دهیم.

در پایان این مراسم به خیرین لوایح تقدیری اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار