پلیس فتا در خصوص سودجویی و کلاهبرداری به بهانه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونيک قضايي (ثنا) با استفاده از پيامک حاوي لينک جعلي به شهروندان هشدار داد .
کد خبر: ۱۱۲۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 04 September 2023

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: به تازگی شاهد افزايش پيامک هاي جعلي به بهانه ثبت نام و مشاهده ابلاغ الکترونيکي در سامانه ثنا هستيم، متهمان اطلاعات شخصي و بانکي شهروندان را دريافت و از اين طريق اقدام به کلاهبرداري و برداشت از حساب آنها مي کنند.

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي افزود: غير از سامانه رسمي و مورد تاييد سازمان هاي مربوطه ساير لينک هاي متفرقه و پيامک ها قابل اعتماد نيستند و اغلب اين پيام ها از طريق سرشماره هاي ناشناس ارسال مي شود.

وی در پایان به شهروندان توصيه کرد: پيامک ارسالي از سوي قوه قضاييه بدون لينک است و به هيچ وجه برای مشاهده ابلاغ الکترونيک قضايي نياز به واريز وجه نیست، بنابراين صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به دیگر پایگاه ها و دانلود نرم افزار های مختلف جدی خودداري کنند.

شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار