مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان در باره راه‌اندازی رشته مهندسی اویونیک اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد دروس این رشته از مهندسی برق و ۳۰ درصد ترکیب مهندسی هوافضا و مکانیک است.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 05 September 2023

مهدی مُرتضوی افزود: دانشجویان در این رشته با استانداردهای هوایی، سیستم خلبان خودکار و سازه‌های پرواز آشنا می شوند و نحوه طراحی و استفاده از آنها را می‌آموزند.

وی گفت: افراد متخصص تربیت شده در این رشته می‌توانند در شرکت‌های هواپیمایی(ایرلاین‌ها)، دفاتر طراحی هواپیما و بالگرد و امور تعمیر و نگهداری سیستم های الکترونیکی و الکتریکی هواپیما مشغول کار شوند.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان تصریح کرد: این رشته در دانشگاه‌های دنیا تا مقطع دکترا پیش رفته ولی در دانشگاه‌های ایران به آن زیاد پرداخته نشده است.

مرتضوی اضافه کرد: دانشگاه اصفهان بعنوان نخستین دانشگاه جامع کشور برای پذیرش دانشجو در این رشته پیشقدم شد و هدف این است که این دانشگاه به قطب هوایی کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به استقرار شرکت صنایع هواپیماسازی ایران(هسا) در اصفهان خاطرنشان کرد: اویونیک بعنوان صنعت پیشرو و جزو صنایع بزرگ این شرکت محسوب می شود و این همخوانی می‌تواند آیندهٔ خوبی را برای دانشگاه و صنعت رقم بزند.

مرتضوی ادامه داد: مجموعه کارگاه‌ها و آزمایشگاه های این رشته با حمایت شرکت هسا در حال تجهیز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار