مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس: ظرفیت ذخیره‌سازی استاندارد گندم در فارس به یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 09 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس با تأکید بر این‌که در حوزه امنیت غذایی و تامین غذا، مهم‌ترین کالای راهبردی در دنیا، گندم است، گفت: با اجرای برخی سیاست‌ها و برنامه‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی فارس، میزان خرید گندم در فارس به یک‌میلیون و سه‌هزار تن رسیده است.
مهدی جمالی با اشاره به این‌که بارش‌های نسبتاً مناسب و اقدامات خوب جهاد کشاورزی باعث شده تا پس از ۱۳ سال رکورد خرید گندم در استان فارس فراتر از یک‌میلیون تن باشد، اظهار کرد: طرح کشت قراردادی گندم و اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از جمله اقدامات مؤثر در افزایش تولید گندم در استان بوده است.


وی با بیان این‌که نیاز کشور به گندم سالانه عددی بین ۱۱ تا ۱۳ میلیون تن است، گفت: امسال تاکنون ۱۰ میلیون و ۴۰۰هزار تن گندم در کل کشور تحویل دولت شده که حدود ۱۰ درصد از آن مربوط به استان فارس است. میزان مصرف گندم در این استان سالانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تن است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس به توان تولید آرد در این استان نیز پرداخت و گفت: توان تولید آرد ماهیانه قبل از انقلاب در این استان پنج‌هزار تن در چهار کارخانه بوده است و خوشبختانه این عدد امروز به ۱۲۰ هزار تن در ۱۷ کارخانه با فناوری روز رسیده و این در حالی است که نیاز ماهانه این استان ۵۰ هزار تن است؛ یعنی تقریباً بیش از دو برابر نیازمان تولید داریم.
وی با بیان این‌که دولت امسال مبلغی حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم کشاورزان هزینه کرده است، افزود: دولت هر کیلوگرم گندم را از کشاورز ۱۵ هزار تومان خریداری می‌کند و به منظور حمایت از تامین غذای مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها با پرداخت حدود ۸۰ درصد یارانه، گندم را به کارخانه‌های آرد می‌فروشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار