یازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده با حضور دانش آموزان پسر سراسر کشور به میزبانی جمعیت هلال احمر فارس در شهر شیراز در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ 10 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: مسابقات آماده، یکی از برنامه‌‏های تعریف شده آموزشی و تربیتی است که به منظور ارتقاء ابعاد روانی- اجتماعی و همچنین توانمند سازی جسمانی و مهارت افزایی دانش آموزان طراحی شده و در آن دانش آموزان ۸ آیتم امدادی شامل مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی وکنترل علائم حیاتی، احیاء قلبی و ریوی CPR، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی و اسکان اضطراری (چادر زنی) را فرا می‌گیرند و با تشکیل تیم‌های ۱۴ نفره در مدارس، کارگروهی و باهم بودن را تمرین می‌کنند.
حسین درویشی افزود: انتخاب کادر داوری از میان اعضای توانمند سازمان جوانان مهم‌ترین ویژگی المپیاد آماده هلال احمر است.
او ادامه داد: مسابقات آماده از ۱۷ تا ۲۶ شهریور ماه به میزبانی استان فارس با حضور دانش آموزان عضو کانون‌های دانش آموزی در حال برگزاری است.
به گفته درویشی، تیم‌های برتر مرحله استانی از سراسر کشور در ۸ آیتم امدادی به رقابت می‌پردازند و بیش از هزار دانش آموز که در طرح ملی دادرس آموزش دیده و آمادگی لازم را کسب کرده اند، شرکت دارند.

درویشی اضافه کرد: این مسابقات برای رشد و شکوفایی استعداد‌های علمی و امدادی، افزایش روح‏یه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو سازمان جوانان هلال احمر، طرح ریزی و اجرا ‏می‏‌شود.

حجت الاسلام سید هاشم حسینی رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور هم گفت: بعد از آموزش دوره‌های تخصصی جمعیت هلال احمر در مدارس بنا به درخواست مدارس و اداره‌های آموزش و پرورش، مراحل شهرستانی و استانی المپیاد آماده برگزار و در نهایت ۱۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر به مرحله کشوری راه یافتند که در مدت ۴ روز در شیراز با هم به رقابت می‌پردازند.

برچسب ها: المپیاد ، آماده ، آباده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار