به میزبانی اصفهان
۱۵۰ دانشمند جهان اسلام در پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) حضور دارند.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 10 September 2023

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه شناسایی، رشد، تقویت و استفاده از ظرفیت نخبگان در جایگاه واقعی خود از جمله ماموریت‌های بنیاد ملی نخبگان به حساب می‌آید گفت: حدود ۱۵۰ دانشمند جهان اسلام در پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) شرکت می‌کنند.
حسن ربانی با اشاره به اینکه اعطای جایزه یکی از روش‌های شناسایی افراد برجسته در زمینه‌های علمی محسوب می‌شود افزود: در این دوره برای نخستین بار میزبان دانشمندان مطرح هوش مصنوعی هستیم.
وی گفت: با توجه به اینکه پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) در شهر اصفهان برگزار می‌شود، می‌توانیم یک چرخه برای ارتباط و تعامل میان افرادی که به صورت بالقوه ویژگی‌های نخبگی دارند با دانشمندان حاضر در جایزه مصطفی (ص) ایجاد کنیم.
ربانی درباره ظرفیت‌هایی که جایزه مصطفی (ص) برای بنیاد نخبگان استان اصفهان ایجاد می‌کند گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌های خوبی در سطح استان اصفهان وجود دارد، یک برنامه مدیریتی طراحی کرده‌ایم.
رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: ظرفیت‌های استان اصفهان محدود به دانشگاه‌های برجسته نمی‌شود، بلکه بررسی‌ها بیانگر این است که بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان پس از استان تهران در این استان قرار دارند.
شهر اصفهان میزبان آیین اعطای پنجمین دور جایزه مصطفی (ص) در روز دهم مهر ۱۴۰۲ و همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) خواهد بود.
این جایزه که پیش از این برای تقدیر از دانشمندان مسلمان در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ اعطا شده است، با هدف تقدیر از برترین دانشمندان جهان اسلام در قالب یک جایزه بین‌المللی معتبر دوسالانه طراحی شد.
این جایزه به نام نبی مکرم اسلام (ص) و به دلیل تأکید بسیار آن حضرت بر علم‌آموزی، به نام یکی از القاب آن حضرت یعنی مصطفی (ص)، به معنای برگزیده نام‌گذاری شده است. اعطای جایزه کنز برای دانشمندان جوان جهان اسلام زیر ۴۵ سال (که تاکنون ۳ دوره از آن برگزار شده است)، برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور (که تاکنون ۵ دوره از آن برگزار شده است) و نشست‌های استپ بخشی دیگر از فعالیت‌های این بنیاد است.
همزمان با این جایزه نشست‌ها و سخنرانی‌های علمی دیگری هم برگزار می‌شود. نهمین دوره از نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ/ STEP) (science and technology exchange program) یکی از این برنامه‌هاست که با همراهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی میزبان شماری از برترین دانشمندان در این حوزه و علاقه‌مندان خواهد بود.

برچسب ها: هوش مصنوعی ، نخبگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار