رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کرج:
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کرج معتقد است اگر واردات خودرو محقق شود بازار از این رکود بی‌سابقه خارج خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 11 September 2023

دولت با واردات خودرو تکلیف مردم را مشخص کند/ رکود بازار خودرو در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است

به گزارش «تابناک البرز» حمید کریمی، رییس هیات مدیره اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل کرج درخصوص وضعیت بازار خودرو گفت: بازار در استان البرز هم مانند سایر استان‌ها در رکود کامل است و با وضعیتی که ایجاد شده بسیاری از نمایشگاه‌داران نمایشگاه خود را جمع خواهند کرد.

کریمی افزود: 6 ماه قبل گفتم مسئولین اجازه دهند تمام خودروهایی که در گمرک مانده است وارد کشور شود، این اتفاق بازار را از رکود خارج خواهد کرد.

وی ادامه داد: وضعیت بازار خودرو خیلی خراب است و مردم هم منتظر هستند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. این بلاتکلیفی از گرانی و احتکار هم بدتر است.

رییس هیات مدیره اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل کرج بیان کرد: اگر دولت مصمم به واردات خودرو است زودتر این کار را انجام دهد تا تکلیف مردم روشن شود. در یک سال گذشته کسانی که می‌خواهند ماشین بخرند، نمی‌خرند و کسانی که قصد فروش دارند نیز معطل مانده‌اند که بفروشند یا نه. بازار عجیب و غریبی است، طی 30 سال فعالیت در این صنف چنین وضعیتی را ندیده بودم.

کریمی با تاکید بر این که بازار 6 ماه است که در رکود است، گفت: در حال حاضر لندکروز 10 میلیاردی به 6 میلیارد و ماشین 15 میلیاردی که برای آن سر و دست می‌شکستند به 9 میلیارد تومان رسیده و خریدار ندارد.

وی گفت: اگر چرخه اقتصاد نچرخد خطرات بسیار بدی را به دنبال دارد و ممکن است بسیاری از فعالان این حوزه ورشکست و روانه زندان شوند.

رییس هیات مدیره اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل کرج معتقد است: اگر ماشین‌های وارداتی به کف خیابان و نمایشگاه‌ها برسد تکلیف همه چیز مشخص خواهد شد. حتی با عوارض 171 درصدی هم مردم خودروهای وارداتی را می‌خرند و بازار دوباره رونق می‌گیرد. البته این در شرایطی رخ می‌دهد که خودروهای وارداتی سهم نهادها و ارگان‌های خاص نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار