فرمانده پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلاهبرداری که از هزار و ۷۴۹ حساب بانکی سرقت کرده بود دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 11 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ عمران فر فرمانده پلیس فتای استان با بیان اینکه متهم ۲۰ ساله از ۱۷ سالگی اقدام به برداشت از حساب مردم می‌کرد، افزود: این کلاهبردار در مرحله نخست آدرسی با عنوان دریافت سهام عدالت طراحی و در فضای مجازی منتشر می کرد و افرادی که به این آدرس مراجعه می کردند به متن‌ پیامک های شخصی آنها دسترسی پیدا می‌کرد.
وی ادامه داد: با توجه به دسترسی این کلاهبردار به پیامک های مخاطبان، حساب های کاربری در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قربانیان را هک و سپس از موجودی حساب آنها برداشت می‌کرد.
سرهنگ عمران فر اضافه کرد: متهم به منظور پول شویی در برنامه دیوار به شگردهای مختلف و آگهی جعلی از جمله" حقوق ثابت ماهیانه ۷ تا ۹ میلیون تومان درآمد داشته باشید" در صرافی‌ها و بانک‌هایی که حساب‌های الکترونیکی داشتند افتتاح حساب می‌کرد.
وی افزود: این متهم از سادگی این افراد سوء استفاده و نام کاربری و رمز این برنامه‌ها را از آن‌ها دریافت به راحتی با این روش مبالغ سرقتی و کلاهبرداری شده از مردم را به حساب آن‌ها واریز و برداشت می‌کرد.
رییس پلیس فتای استان گفت: از این متهم ۱۶ فقره سیم کارت، سه دستگاه تلفن همراه، که به نام دیگران بود و سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ارز دیجیتال کشف شد.
عمرانی فر افزود: ۲۶ حساب تلگرام هک شده از عموم مردم که از آنها به عنوان انتشار لینک‌های مخرب سهام عدالت استفاده می‌کرد نیز از این متهم کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: این کلاهبردار هزار و ۷۴۹ حساب بانکی سرقت کرده است که تلاش کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.
رییس پلیس فتای استان با بیان اینکه همچنین ۵۲ میلیارد ریال وجه سرقتی از این کلاهبردار کشف شد، گفت: این کلاهبردار مبالغ سرقتی خود را به حساب ۱۳۴ نفر انتقال داده است و سپس ارز دیجیتال خریداری می کرد. 
عمران فر به مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان لینک‌های سهام عدالت و عدل ایران از طرف بستگان، دوستان و مخاطبان را باز نکنند.
وی ادامه داد: تحت هیچ شرایطی به بهانه‌های کار در منزل، از ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی و شخصی و یا نام کاربری و رمز‌های ورود نرم افزار‌ها و برنامه‌های بانکی و شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران جداً خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار