رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت با اشاره به صدور یک رأی از سوی دادستان این شهرستان در راستای حمایت از محیط زیست خبر داد و از چنین رویه‌ای قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ 12 September 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: یوسف حسنی گفت: رویکرد سبز دادستان این شهرستان و توجه این مقام قضایی به اهمیت فراگیری آموزه‌های زیست محیطی؛ منجر به صدور رأی خرید یک دستگاه دمنده و اهدای آن به اداره محیط زیست شده است.

او گفت: مدیریت بحران به ویژه در اطفای حریق در مناطق چهارگانه محیط زیست مستلزم تامین تجهیزات است که این مهم با خرید وسایل توسط اداره محیط زیست، نذر طبیعت از طریق خیرین و دوستداران محیط زیست و رأی‌های سبز قضایی محقق می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست مرودشت افزود: به کارگیری متخلفان محیط زیستی برای حراست از عرصه‌های طبیعی ابتکاری قانونی است که با هدف سیاست حبس زدایی دستگاه قضا اجرا می‌شود و صاحب نظران معتقدند برکات بسیاری هم در پی دارد.

حسنی ادامه داد: اگر در مفاهیم قوانین مجازات اسلامی تعمق کنیم، در فلسفه اصلی مجازات‌ها، چیزی جزء بازسازی اخلاقی مجرم و بازگشت این افراد به جامعه نخواهیم دید. موضوعی که در سند تحول قضائی پیش بینی شده و اصلاح مجریان از طریق استفاده از نهاد‌های ارفاقی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس طراحی و پیگیری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت گفت: متخلفان محیط زیستی با بازگشت به طبیعت برای جبران آسیبی که به آن منطقه وارد کرده اند، با حکم سبز و نگاه ویژه حوزه قضائی گام بر می‌دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار