استاندار فارس گفت: احیای واحد‌های تولیدی تعطیل و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی جدید منجر به ایجاد ۷۵ هزار فرصت شغلی در استان فارس شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹ 13 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر محمد هادی ایمانیه، با اشاره پیگیری مسائل مختلف استان در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: با وجود تلاش برای احیای تعداد قابل توجهی از واحد‌های تولیدی راکد و تعطیل استان، اما همچنان شاهد وجود بنگاه‌های راکد در استان هستیم که بحث احیای آن‌ها هم با جدیت در دستور کار است.
وی، ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و توسعه همه جانبه استان که رشد تولید، ایجاد اشتغال و کاهش تورم را در پی دارد نیازمند همراهی سازمان برنامه بودجه کشور، امور بانکی و مشارکت بخش خصوصی هستیم.
او اظهار کرد: کمبود زیرساخت‌ها یکی از چالش‌های مهم و پیش روی راه اندازی واحد‌های صنعتی جدید و احیای واحد‌های تولیدی راکد به ویژه در شهرک‌های صنعتی استان است.
استاندار فارس گفت: در بحث تامین آب، احداث خط انتقال آب از خلیج فارس به شمال استان و استفاده از پساب شهر‌های بزرگ از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار داده ایم.
ایمانیه افزود: در زمینه استفاده از پساب هم موانعی وجود دارد که با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور قابل حل است.
وی، با اشاره به موافقت رئیس جمهور برای اختصاص بخشی از آب خلیج فارس به سایر استان‌ها اظهار کرد: بر این اساس ۳۰ میلیون متر مکعب از آب انتقالی از خلیج فارس به استان فارس به برخی از استان‌های همجوار فارس اختصاص داده می‌شود.

استاندار فارس افزود: همچنین با موافقت رییس جمهور، سه نیروگاه خورشیدی در قالب سه شهرک انرژی خورشیدی در شهر‌های بوانات، ایزدخواست و سورمق احداث خواهد شد تا بخشی از کمبود برق استان و کشور را جبران شود.
او ادامه داد: برای تامین منابع گازی جدید نیز برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌بایست با توجه به شرایط و قوانین موجود در کشور، از حداکثر ظرفیت و توان آن‌ها استفاده کرد.
وی، یکی از راهکار‌های ارتقاء بهره وری را سپردن مدیریت برخی اماکن به استان دانست و افزود: در این زمینه می‌توان برای مقطعی اختیاراتی به استان‌ها تفویض شود و چنانچه شاهد توسعه، ارتقاء و بهبود شرایط استان‌ها بودیم این روند ادامه یابد.
استاندار فارس، در خصوص پروژه‌های نیمه تمام استان هم گفت: در صورتی که اختیاراتی به مدیران استانی تفویض شود می‌توان با استفاده از ظرفیت معادن، مولد سازی اموال و املاک سازمان‌های دولتی و بودجه‌های استانی اکثر این پروژه‌ها را تکمیل و به سرانجام رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار