نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: در شرایط امروز دشمن برای نا امن کردن کشور و پایگاه اصلی ولایت و امامت نقشه کشیده و خواب‌هایی دیده است که همه به ویژه نسل جوان باید مراقب باشند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 15 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی امام علی (ع) اظهار کرد: بخشی از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و خنثی شده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی تصریح کرد: رهبری در سخنان خود معیار و شاخص دادند، که در یکی از معیار‌ها گفتند آن‌هایی که حرکت‌هایی می‌کنند و استکبار را خوشحال می‌کنند در خط پیامبر نیستند و آن‌هایی که استکبار را ناراحت می‌کنند، در خط اسلام اصیل هستند.

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه سال‌ها از قتل عام مردم مظلوم فلسطین در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد اضافه کرد: در روز‌های اخیر فتنه‌ای در یکی از اردوگاه‌های فلسطینی انداخته شده است و فتنه دشمنان اسلام تمام شدنی نیست و نیاز به بصیرت و مراقبت ما برای خنثی کردن دارد.

وی با تسلیت شهادت امام رضا (ع) ادامه داد: آن حضرت معتقد است تربیت انسان کامل در کنار قرآن شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به شرایط زمان امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی در زمان ایشان با بحران فرهنگی و فتنه‌های مختلف توسط علما که شبهه‌ها را مطرح می‌کردند، روبرو بود و مرد میدان و جریان اصلی که روبروی خود می‌دانستند، جریان امامت و سردمدار آن امام رضا (ع) بود.

وی با بیان اینکه در جامعه آنروز زمان امام رضا (ع) قدرت نگاه فکری خوارج در اوج خودش بود ادامه داد: در داخل خانواده خلافت عباسی درگیری بود و در نقاط مختلف نیز پرچم اعتراض و اختلاف بالا بود، اما پرچم‌ها همه در دفاع از تشیع و امام رضا (ع) نبود.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: بخشی از تحلیل اینکه چرا حاکمیت به این نتیجه می‌رسد امام رضا (ع) را به عنوان ولیعهد دعوت کند، اینست که می‌خواست جریان قدرتمند یاوران و محبان امام را که خیالش از آن راحت نبود را کنترل کند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به اینکه سیل و زلزله مردم لیبی و مراکش را گرفتار کرده است و جامعه اسلامی خودش را همدرد می‌داند گفت: تا جایی که امکان دارد باید به مسلمانان این کشور‌ها که آواره و بی پناهگاه هستند، کمک کنیم که هم از نگاه اسلامی و هم انسانی موظف به توجه هستیم.

حجت الاسلام علیدادی بیان کرد: حکومت و اشخاص باید دین محور باشند و مردم باید مراقب باشند آن‌هایی که در راس هستند، چقدر دیندار و به اعمال دین عمل می‌کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از مردم به ظاهر دیندار هستند، اما زمان انتخاب بین دین و دنیا، آن‌ها دنیا را انتخاب می‌کنند و بسیاری از ضربه‌هایی که جامعه اسلامی خورده است از طرف همین افراد بوده و در زمان امام حسین (ع) همین اتفاق افتاد.

امام‌جمعه کرمان با اشاره به لغزش خواص جامعه در مواقع حساس خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از کسانی که توقع نداشتیم در اغتشاشات سال گذشته لغزیدند و زمین ورزشی را هم میدان جنگ کرده بودند و دیدیم بر ورزشکارانی هم که نفوذ داشتند هم سیطره پیدا کرد؛ و‌ی افزود: هنرمندانی که آن‌ها را بر صحنه تلویزیون می‌دیدیدیم وقتی کوچکترین امتحانی پیش آمد چقدر لغزیدند، اما بخش دیگری از هنرمندان متعهد به این کشور و نظام ماندند و خدمت کردند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار