سرپرست مرکز بهداشت بجنورد گفت: مردم باید از تحریک سگ‌ها، گربه‌ها و سایر پستانداران پرهیز کنند چرا که شایع‌ترین موارد حیوان گزیدگی توسط آن‌ها ایجاد شده و خطر ابتلا به هاری را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ 17 September 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، علی نعمتی، سرپرست مرکز بهداشت بجنورد اظهار کرد: تمام همشهریانی که مورد حمله و گزش حیوانات از جمله سگ، گربه و حیوانات دیگر قرار گرفته بودند طبق دستورالعمل در سه و چهار نوبت واکسن پیشگیری از بیماری هاری را دریافت کردند.

وی گفت: با توجه به تلاش شبانه‌روزی و واکسیناسیون به موقع توسط کارشناسان مبارزه با هاری مرکز بهداشت شهرستان بجنورد، خوشبختانه علی‌رغم مثبت شدن چندین مورد هاری در حیوانات، هیچکدام از این موارد منجر به بیماری همشهریان نشده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بجنورد افزود: طی ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۱۰۰ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان ثبت شده است.

وی ادامه داد: همشهریان بایستی از تحریک سگ‌ها، گربه‌ها و سایر پستانداران پرهیز کنند چرا که شایع‌ترین موارد حیوان گزیدگی توسط آن‌ها ایجاد شده و خطر ابتلا به هاری را افزایش می‌دهد.

نعمتی بیان کرد: همشهریان جهت پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری هاری در صورت هرگونه خراش و مجروح شدن توسط حیوانات محل مورد نظر را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب و صابون شست‌وشو دهند و جهت تزریق واکسن بلافاصله در هر ساعت از شبانه روز حتما به واحد پیشگیری از هاری واقع در مرکز بهداشت شهرستان بجنورد مراجعه کنند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار