گروه صنعتی تندگویان، یکی از مجموعه‌های توانا و موفق در زمینه صادراتی، توانسته در نمایشگاه بین المللی پارچه و نساجی روسیه حضور یاید و چشم‌اندازهای خوبی را فراروی صادرات آن هم در چنین شرایط اقتصادی در سطح منطقه فراهم نماید.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 18 September 2023

به گزارش تابناک قم، با توجه به چنین فرصت مغتنمی در زمینه اقتصاد و صادرات، گفتگویی با دکتر محمد حسین قاسملو مدیر عامل گروه صنعتی تندگویان پیرامون اهداف مجموعه در جهت حضور در این نمایشگاه بین‌المللی انجام داده‌ایم که با هم مرور می‌کنیم.

مدیر عامل گروه صنعتی تندگویان در خصوص حضور در نمایشگاه بین المللی پارچه و نساجی روسیه و مهم‌ترین اهداف آن به خبرنگار ما اظهار داشت:این نمایشگاه با محوریت پارچه و صنایع نساجی و باحضور شرکت‌هایی از کشور‌های مختلف از سراسر نقاط جهان برگزار شد و البته گروه صنعتی تندگویان به عنوان تنها شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور یافت و خوشبختانه نمایشگاه نیز از سطح مناسبی برخوردار بود.

دکتر محمد حسین قاسملو پیرامون تحقق اهداف مجموعه در جهت حضور در این نمایشگاه بین‌المللی بیان کرد: هدف از حضور در این نمایشگاه شناسایی مارکت و البته شناساندن گروه صنعتی تندگویان به آن دسته شرکت‌هایی بود که تاکنون با ما کار نکرده بودند.

وی پیرامون ارزیابی خود از کیفیت برگزاری نمایشگاه بین المللی پارچه و نساجی روسیه و میزان موفقیت گروه صنعتی تندگویان در این نمایشگاه عنوان کرد: کیفیت برگزاری نمایشگاه مسکو به علت حضور شرکت‌ها از چندین کشور مهم صنعت نساجی نظیر چین و ترکیه در سطح مناسبی قرار داشت، البته بطور کلی نمایشگاه های بین‌المللی، درب‌های مهمی در رسیدن به بازار جهانی هستند و از این رو حضور گروه صنعتی تندگویان را در این نمایشگاه با توجه به تلاش ما برای جهانی شدن بیش از پیش موفق ارزیابی می‌کنم، ما در مدت برگزاری این نمایشگاه توانستیم با شرکت‌هایی ارتباط بگیریم که تاکنون از حضور یکدیگر در مارکت اطلاع نداشتیم.

درخشش گروه صنعتی تندگویان در نمایشگاه پارچه و منسوجات مسکو

مدیر عامل گروه صنعتی تندگویان در خصوص دغدغه های اصلی در ارتباط با بازارهای صادراتی و وضعیت صادرات و بازارهای بین المللی تصریح کرد:به طور کلی در صادرات از کشور بدلیل تحریم های ظالمانه با مشکل انتقال پول مواجه هستیم، اما بحمدلله توانسته‌ایم با استفاده از روزنه‌های انتقال پول از طریق VTB بانک روسیه و البته با حمایت سیستم بانکی کشور در دولت سیزدهم تحریم های ظالمانه را دور بزنیم و کالای خود را صادر و به نسبت نیز ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشیم.

وی همچنین در مورد ظرفیت‌های اقتصادی روسیه خاطرنشان کرد:کشور روسیه از جمله کشورهای صنعتی دنیا محسوب می‌شود که در تمامی حوزه‌های علمی و صنعتی پیشرفت قابل توجهی چه در تولید و چه در صادرات دارد و هر ساله با برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی از ظرفیت و توان تولیدکنندگان و تامین کنندگان بزرگ دنیا مطلع می‌شود.

دکتر قاسملو در ارتباط با برگزاری نمایشگاه پارچه و منسوجات مسکو گفت: این نمایشگاه بین‌المللی دارای یک جایگاه تجاری کارآمد برای تبلیغ کیفیت و منسوجات مناسب بازار در میان تولیدکنندگان کشور روسیه و دیگر کشورهاست و هر ساله برترین برندها و قویترین تولید کنندگان از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند.

وی در مورد بهره‌گیری از این ظرفیت مهم اقتصادی با توجه به حضور در نمایشگاه افزود: مذاکره و انعقاد قرارداد بین تولیدکنندگان، تامین کنندگان و مشتریان عمده فروش روسیه و دیگر کشورها از نقاط حائز اهمیت این نمایشگاه است، از آنجا که گروه صنعتی تندگویان یکی از تولید کنندگان برتر ایران در زمینه الیاف هالو در بین کشورهای آسیایی می‌باشد با دعوت صنعت نساجی روسیه در این نمایشگاه شرکت کردیم و غرفه گروه صنعتی تندگویان fiber Tondooyan در این نمایشگاه و در کنار غرفه رقبای تجاری توانمند از دیگر کشورهای دنیا برپا شد و با توجه به کیفیت و تنوع بالا مورد استقبال تولید کنندگان متعدد از کشورهای دنیا قرار گرفت.

مدیر عامل گروه صنعتی تندگویان بیان کرد:از آنجا که مقامات فدرال و منطقه‌ای، شرکت‌های برجسته روسی و بین المللی، طراحان، عمده فروشان، خرده فروشان، محققان، نمایندگان انجمن‌های حرفه‌ای، نمایندگان صنایع وابسته و دیگر بازیگران بازار پارچه و نساجی دنیا در این رویداد بزرگ صنعتی حضور دارند برپایی غرفه گروه صنعتی تندگویان و معرفی محصولات نمونه و صادراتی شرکت، به معنی ورود جدی به عرصه رقابت و تولید جهانی می باشد که از اهداف شرکت بوده است.

درخشش گروه صنعتی تندگویان در نمایشگاه پارچه و منسوجات مسکو

وی به کیفیت برگزاری نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: در این نمایشگاه، توانمندان عرصه تولید در هر مرحله از پردازش الیاف هالو تا بسته‌بندی محصول نهایی حضور دارند و بستری برای ورود به بازار روسیه و دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی می‌باشد و برای صنعت گران و تامین کنندگان تجهیزات و تولیدات نساجی ویترینی از خلاقانه‌ترین راه حل ها برای توسعه تجارت است.

دکتر قاسملو همچنین تصریح کرد:نمایشگاه پارچه و منسوجات مسکو طی سالیان متمادی برای مدیران و صاحبان صنایع بزرگ نساجی، لباس بافتنی و خیاطی، مزون‌ها، طراحان برجسته و دیگر متخصصان خلاق، جایگاه ویژه ای دارد و گروه صنعتی تندگویان که صادرکننده برتر کشور در صنعت الیاف هالو در سال 1400 بوده است از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد و با برپایی غرفه در این رویداد بزرگ جهانی و حضور و مذاکره با بزرگان صنعت نساجی دنیا و گفتگو با تجار و تامین کنندگان کشورهای مختلف در عرصه رقابت و تولید خودنمایی کرد.

این صادرکننده برتر کشور در سال 1400 در تشریح اهداف مجموعه در راستای حضور در این رویداد بین‌المللی توضیح داد:درست است که در عصر ارتباطات و اینترنت به سر می‌بریم، اما برپایی نمایشگاه و ارائه جدیدترین محصولات دنیا با بروزترین تکنولوژی ها، مذاکره و گفتگو با مخترعین و تولیدکنندگان برای هر کسب و کاری مفید و موثر می‌باشد.

دکتر قاسملو همچنین بیان کرد:در نمایشگاه صنعت پارچه و منسوجات مسکو، بدون واسطه و به طور مستقیم با برترین تولید کنندگان و متقاضیان صنعت نساجی دنیا وارد مذاکره شدیم و فرصت خوبی بود برای فعالین صنعت نساجی تا ارتباطی نزدیکتر و عمیق تر با یکدیگر برقرار کنند و به توسعه کسب و کار خود کمک کنند، قطعا فعالیت ما نیز در خط تولید، تنوع و کیفیت محصولات صادرات به دیگر کشورها پس از این حضور متفاوت خواهد شد.

وی افزود: در واقع هدف ما توسعه تجارت جهانی و تامین نیاز شرکت‌های بزرگ دنیا در الیاف و مصنوعات نساجی می باشد که با حضور در این نمایشگاه به بخشی از این هدف رسیدیم و مابقی بستگی به توان ادامه مذاکرات، تنوع در تولید و پیگیری و جذب مشتریان بین المللی دارد.

مدیر عامل گروه صنعتی تندگویان عنوان کرد:بنابر تعبیر مقام معظم رهبری تولیدکنندگان امروز افسران جنگ اقتصادی هستند و ما نیز در راستای همین منویات تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا پای جان با همه سختیها و تحریمهای ظالمانه مقابله کنیم و پرچم خوش رنگ ایران همواره بالاباشد، در این راستا خودکفایی در بخش تولید همواره مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفته و ما هم در گروه صنعتی تندگویان به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داریم.

درخشش گروه صنعتی تندگویان در نمایشگاه پارچه و منسوجات مسکو

وی هدف اصلی فعالیت گروه صنعتی تندگویان fiber Tondooyan را رقابت در عرصه بازارهای صادراتی بیان کرد و گفت:ما به کیفیتی از تولید رسیده‌ایم که علاوه بر متقاضیان داخلی، تجار و تامین کنندگان کشورهای دیگر نیز، محصولات ما را می‌خواهند و برای حفظ این موقعیت مهم تجاری و رقابت در بازارهای جهانی، باید تنوع، افزایش مهارت تخصصی و دانش کارکنان و همچنین تجهیزات شرکت را به روز کنیم تا در عرصه بین الملل کماکان حضور فعال داشته باشیم.

موسس و مدیرعامل گروه صنعتی تندگویان fiber Tondooyan که دارنده گواهینامه دکترای افتخاری صنعت و نشان مدیرموفق ملی است عنوان کرد:با پشتکار نیروی انسانی شرکت و با استقرار ماشین‌آلات پیشرفته، نیروی کار متخصص و مواد اولیه باکیفیت، از ابتدای سال 1400موفق شدیم 95 درصد تولیدات این مجموعه صنعتی را به کشورهایی همچون ترکیه، عراق و روسیه صادر کنیم و با برپایی غرفه در نمایشگاه بین المللی پارچه و منسوجات مسکو با بازرگانان و تامین کنندگان دیگر کشورها نیز آشنا شدیم و در حال رایزنی برای صادرات هستیم.

وی در مورد مخاطبین نمایشگاه بین‌المللی پارچه و نساجی روسیه نیز توضیح داد: این نمایشگاه، مهمترین گردهمایی متخصصان مهندسی نساجی از سراسر جهان است و این رویداد تنها نمایشگاه در روسیه است که تمام ماشین‌آلات جدید این صنعت را در برمی‌گیرد و فرصتی منحصر به فرد برای مشاهده تجهیزات در حال کار به شمار می آید.

مدیرعامل گروه صنعتی تندگویان افزود:اتریش، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، چین، جمهوری کره، روسیه، ترکیه، فرانسه، ژاپن، ایران و بسیاری از کشورها در این نمایشگاه حضور فعال دارند و فرصتی بی نظیر برای مشاهده طیف کامل جدیدترین تجهیزات و تولیدات منسوجات صنعت نساجی است.

دکتر قاسملو در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: سطح بالا و حضور رقبای تجاری برگزیده دنیا در صنعت نساجی، نشان از اهمیت برپایی چنین نمایشگاهی دارد و گروه صنعتی تندگویان با معرفی محصولات باکیفت خود در نمایشگاه‌های بین المللی بیش از پیش به رقابت با تجار جهانی می اندیشد و به فکر توسعه و تنوع در کیفت محصولات خود است، ما قطعا با پشتکار نیروی انسانی و توان مدیریتی مجموعه و از همه مهمتر لطف خداوند به اهداف مهم خود در صادرات خواهیم رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار