مدیر کل بحران استاندار کرمانشاه گفت: لایروبی رودخانه قره‌سو در قالب وظایف شهرداری و آب منطقه‌ای تعریف شده؛ اما برای انجام این امر اختلافی بین این دو دستگاه به وجود آمد که کار به دیوان عدالت کشیده شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 19 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس پاکسازی ودخانه‌ قره‌سو در حد فاصل کمربندی غربی و شرقی شهر کرمانشاه از اواخر اردیبهشت‌ماه امسال شروع شد.

طبق وعده مسؤولانی استانی قرار است، ظاهر زشت و بد بوی این رودخانه که سبب گریز هر گردشگری از نزدیک‌شدن به این محل شده، لایروبی و زیباسازی شود تا یک ظرفیت گردشگردی عالی در وسط شهر کرمانشاه به وجود آید و در این راستا سه دستگاه شهرداری، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب موظف به ایجاد شکوفایی این ظرفیت مغفول مانده در دل شهر کرمانشاه هستند.

شرکت آب و فاضلاب با جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه، شهرداری و آب منطقه‌ای هم با لایروبی و در نهایت شهرداری با زیباسازی حاشیه رودخانه؛ قره‌سو را بالاخره نجات خواهند داد.

اما؛ با وجود جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه قره‌سو توسط شرکت آب و فاضلاب، همچنان ظاهر رودخانه همانند گذشته بدظاهر و غیرقابل استفاده و لایروبی نیز فعلا صورت نگرفته است.

طبق پیگیری‌های صورت گرفته، برای لایروبی رودخانه بین شهرداری و آب منطقه‌ای اختلافی وجود دارد و هر کدام از آن لایروبی را وظیفه دیگر دستگاه می‌دانند؛ اختلاف پاسکاری وظیفه بین این دو دستگاه به دیوان عدالت کشیده شده که افشین یگانه مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه در خصوص رأی دیوان توضیح می‌دهد.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه در رابطه با وضعیت رودخانه قره‌سو، اظهار کرد: بحث پاکسازی رودخانه قره‌سو با وجود ورود فاضلاب شهر به این رودخانه، یک کار سخت است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته به دستور استاندار کرمانشاه؛ موضوع رودخانه قره‌سو در ستاد پیشگیری مدیریت بحران به طور ویژه پیگیری شد. کار به دو دسته تقسیم شد؛ اول اینکه فاضلاب شهر به‌خصوص شهرک‌های شمالی کرمانشاه توسط یک خط لوله فاضلاب جمع‌آوری و به بعد از ایستگاه راه‌آهن انتقال یابد متولی این امر شرکت آب و فاضلاب و تعهد آن هم ۳۱ اردیبهشت‌ماه امسال بود که انجام شد.

یگانه خاطرنشان کرد: الان فاضلابی در رودخانه وجود ندارد؛ آنچه که در حال حاضر در رودخانه قره‌سو موجود است، ساکن است و حرکتی ندارد.

وی ادامه داد: لایروبی بخش دوم کار بود که باید توسط شهرداری و آب منطقه‌ای انجام می‌شد؛ اما در اینجا اختلافی بین شهرداری و آب منطقه‌ای به وجود آمد. از آنجا که در بندهای از قانون متولی رودخانه داخل شهر شهرداری است در جاهایی دیگر از قانون آن را وظیفه آب منطقه‌ای می‌داند.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه افزود: اختلاف از حدود ۲۰ روز پیش به دیوان عدالت کشیده شد، در نهایت رأی به نفع شهرداری صادر شده، لذا شرکت آب منطقه‌ای باید لایروبی رودخانه قره‌سو را انجام دهد و حالا براساس قول این شرکت، آبان‌ماه لایروبی رودخانه انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله به انجام لایروبی؛ شهرداری نیز به عنوان بهره‌بردار اطراف رودخانه قره‌سو را برای تبدیل به یک تفرجگاه، زیباسازی خواهد کرد و شاهد وضعیت مناسبی در این رودخانه خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار