رئیس شورای اسلامی شهر کمالشهر گفت: جلوگیری از هدررفت‌پساب‌ها و آب‌های سطحی،گامی موثر در مدیریت آب است.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 21 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» شهبازی در جلسه مشترکی که با معاونین اداره آبفای استان و موسسه اصلاح بذر در سالن جلسات شورای شهر برگزارشد، با اعلام این مطلب گفت:رهاسازی پساب‌ها و آب‌های سطحی مضرات فراوانی از جمله آسیب جدی به محیط زیست و تاسیسات شهری و آسفالت را درپی دارد،از این رو مدیریت شهری برآن شد تا با تشکیل جلساتی با مسولین ذیربط در این خصوص چاره اندیشی نموده  و راهکارهای عاجل، ارائه نماید.

وی درادامه افزود: مقرر گردید تا در گام اول اجرای طرح مدیریت آب‌های سطحی ،مسیل های عبور آب،پاکسازی و به سمت جنوب شهر که پیش تر برای این موضوع اقداماتی انجام شده،هدایت گردد که این امر مستلزم مشارکت شهرداری چهارباغ و اداره آبفا می باشد که طی جلسه ای این موضوع قطعا به تصویب خواهد رسید زیرا هدف،مدیریت آب‌های سطحی و رفع این مشکل می باشد.

وی افزود:درگام دوم ابن طرح مقرر است پس از احداث تصفیه خانه، ۲۵ لیتر آب برثانیه، از آب‌های خاکستری(آب‌های سطحی)برداشت و پس از اقدامات لازم به سیستم آب شهری تزریق و پساب آن نیز جهت آبیاری فضای سبز استفاده گردد.

ریس شورای شهر در ادامه گفت:مقرر است در راستای اجرایی شدن این طرح ،زمینی جهت احداث تصفیه خانه توسط موسسه اصلاح بذر اهدا و سپس با جذب سرمایه گذار ، ابن تصفیه خانه بنا و تجهیز گردد .

شهبازی در ادامه با اشاره به محوریت جلسه خاطر نشان کرد: هدف ما از برگزاری این نشست ،ارائه طرح جهت جمع آوری پساب‌ها و فاضلاب شهری بود که با همکاری آب منطقه ای کرج منتج به نتایج مطلوبی شد .

وی افزود:یکی دیگر از مصوبات مهم این جلسه،بازدید مدیران و کارشناسان اداره محیط زیست،بصورت مقطعی از فاضلاب و پسماند قطب های صنعتی بهارستان ،هلجرد و بهشت سکینه با هدف رفع مشکلات ناشی از روان آب‌های این مناطق بود‌.

در ادامه این جلسه مدیران اداره ابفا و موسسه اصلاح بذر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده ونیازهای این طرح و تاکید بر تسریع در انجام تعهدات ،آمادگی خود را برای اجرایی نمودن این طرح اعلام نمودند.

در ادامه زارع رفیع با بیان مشکلات رهاسازی پسابهای صنعتی گفت:آبهای رهاشده از قطب صنعتی بهارستان، قطب صنعتی هلجرد و سازمان بهشت سکینه الزاما باید توسط اداره آبفا جهت تعیین سطح سلامت و برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی ،بررسی و نتیجه به این شورا اعلام گردد.

در ادامه افشار نیز با اشاره به جلسات پیشین در راستای مدیریت پساب‌های شهری گفت:در جلسات مرتبط با پساب‌ها و آب‌های سطحی ،تصمیمات خوبی اتخاذ گردیده است که مدیریت شهری پس از بررسی هاو مطالعات لازم ،در حال برنامه ریزی جهت پیاده سازی مرحله به مرحله طرح می باشد.

در ادامه این نشست اسدی نیز با تاکید بر نیاز مبرم شهر به تصفیه خانه گفت:امید است اقدامات لازم جهت اختصاص زمبن،باهدف رفع مشکل شهر در این خصوص،با قدرت و سرعت بیشتر انجام پذیرد.

گلزار نیز با اشاره به مشکلات ناشی از رهاسازی فاضلاب های صنعتی و شهری گفت:یکی ازمهمترین دغدغه های ما در شورای شهر رفع این معضل بزرگ بهداشتی است و دراین راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

شهبازی خاطر نشان کرد:مدیریت شهری آمادگی کامل دارد تا ضمن برگزاری جلساتی با محوریت مدیریت فاضلاب و با انجام رایزنی های لازم با مسولیت استاتی نسبت به رفع مشکلات پیش روی این طرح جامع،اقدامات لازم را اتخاذ نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار