سالانه بیش از ۱۳ هزار تن محصولات شیلاتی و آبزیان در استان فارس تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ 22 September 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سالانه بیش از ۱۳ هزار تن محصولات شیلاتی و آبزیان در استان فارس تولید می‌شود که شهرستان سپیدان با تولید ۴۳۰۰ تن دارای مقام نخست است.
علی فلاحی در حاشیه برگزاری جشنواره طبخ آبزیان و غذا‌های دریایی در شهرستان سپیدان افزود : این شهرستان با دارا بودن ۵۳ مزرعه پرورش ماهی قزل آلا حائز رتبه نخست تولید در استان فارس است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۱ مرکز پرورش و تکثیر بچه ماهی در شهرستان سپیدان وجود دارد، اظهار کرد: این توانمندی یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب و مستعدی است که با توجه به وجود چشمه سار‌ها و رودخانه‌های موجود در شهرستان سپیدان ایجاد شده که می‌تواند در توسعه گردشگری و عرضه آبزیان و افزایش مصرف این محصولات اثر گذار باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان نیز با اشاره به برپایی جشنواره طبخ آبزیان در این شهرستان گفت: این جشنواره که با یک مسابقه نیز همراه بود با هدف فرهنگ سازی و ترویج افزایش مصرف سرانه ماهی و تقویت روحیه نشاط اجتماعی برگزار شد.

شهاب الدین صالحی در حاشیه برپایی جشنواره مذکور بیان کرد: این جشنواره ترویجی در منطقه چله گاه با حضور ۴۵ نفر شرکت کننده از ۶ شهرستان سپیدان، شیراز، مرودشت، بیضا، استهبان و خرمبید بر پا شد و در پایان برگزیدگان معرفی و کارگاه طبخ آبزیان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار