استاندار سمنان گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیپلماسی خارجی عزتمندانه ورود پیدا کرده و این برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 22 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در آیین رژه نیرو‌های مسلح استان سمنان که به مناسبت آغاز چهل و سومین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سمنان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دین‌داری، آرمان‌خواهی، ایثار و ازخودگذشتگی، مقاومت و شهادت است و همه این ارزش‌ها گنجینه فرهنگ ایثار و شهادت را شکل می‌دهند.

وی گفت: دفاع مقدس از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین‌دار و شهید و بابصیرت ایران است.

استاندار سمنان بیان کرد: دفاع مقدس پیامد‌ها و دستاورد‌های ارزشمند و عظیمی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی برای کشور به ارمغان آورد.

هاشمی بیان کرد: جنگ تمام‌عیاری که نظام سلطه به‌واسطه رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف سرنگونی نظام فراهم کرده بود و در رأس همه این اهداف دشمن به سرکردگی نظام سلطه بحث سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بود، به نتیجه نرسید.

وی بیان کرد: نه‌تن‌ها نظام سلطه و حزب بعث عراق به اهداف پلید خود دست نیافت، بلکه دستاورد‌های بی‌نظیری در قالب فرهنگ ایثار و شهادت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم شد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه امروز دفاع مقدس برای تمام آزادی‌خواهان و جهان اسلام به‌عنوان یک الگو دنبال می‌شود، تصریح کرد: دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران صحنه بروز افتخارات، عزت، اقتدار و ایثارگری است.

هاشمی گفت: هشت سال دفاع مقدس باعث تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری، شکوفایی و استعدادیابی، رشد فضائل اخلاقی و معنوی شد.

وی اظهار کرد: آن‌ها که آن دوران را درک کرده‌اند، می‌دانند فضای کشور فضایی معنوی بود و در شب‌های عملیات نه‌فقط در سنگر‌ها راز و نیاز و معنویت حاکم بود؛ بلکه در محلات، روستاها، شهر‌ها و مساجد معنویت پررنگ‌تر بود.

هاشمی با بیان اینکه دفاع مقدس باعث افزایش انسجام اجتماعی، تحکیم وحدت ملی و تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی ایران و ایجاد الگوی مبارزه برای دیگر کشور‌های اسلامی شد، گفت: امروز اگر ما در اینجا جمع شده‌ایم و رزمایش اقتدار هشت سال دفاع مقدس را به نمایش می‌گذاریم، به جهت یادآوری هشت سال ایستادگی، خودباوری و ایثار و مقاومت است.

وی بیان کرد: اگر رئیس جمهور در سازمان ملل متحد مقتدرانه سخنرانی می‌کند، باید گفت این روحیه اقتدار ریاست‌جمهور برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

استاندار سمنان با بیان اینکه اگر کلام وحی در سازمان ملل متحد به نمایش گذاشته می‌شود، برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: امروز نگاه جهان اسلام و تمام آزادی‌خواهان جهان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

هاشمی با اشاره به اینکه ایران امروز در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی و هوافضا حرفی را برای گفتن دارد، گفت: همه این پیشرفت‌ها را مدیون رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب کشور حتی توان تهیه یک سلاح ساده را نداشت؛ اما امروز به‌عنوان هشتمین کشور دنیا در حوزه تولیدات و صادرات تسلیحات نظامی مطرح هستیم و این‌ها برگرفته از اندیشه خودباوری و استعدادیابی در هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز عزت و اقتدار کشور را مدیون شهدا و نعمت ولایت و رهبری و هدایت‌ها و پشتیبانی مردم هستیم، گفت: یکی از دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس، بیداری اسلامی در جهان اسلام است.

هاشمی تصریح کرد: خدا را شاکریم در حوزه دیپلماسی خارجی عزتمندانه ورود پیدا کردیم که آن هم برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ضمن قدردانی از نیرو‌های مسلح استان سمنان و مردم با بصیرت این استان اظهار کرد: اگر شاهد امنیت پایدار در استان سمنان هستیم، همه را مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها و بصیرت مردم این استان و وحدت و انسجام و صمیمیت ارکان امنیتی استان سمنان هستیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه این استان پایلوت امنیت، وحدت و انسجام و صمیمیت در کشور است، تأکید کرد: بالاترین نعمتی که در استان سمنان وجود دارد، نعمت وحدت، وفاق و صمیمیت برای خدمت به مردم است.

بر اساس این گزارش، هم‌زمان با ۳۱ شهریور و نخستین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیرو‌های مسلح در سمنان برگزار شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار