فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان از اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ 22 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ سید مهدی حسینی به تشریح برنامه‌های سپاه ناحیه امام علی (ع) تاکستان در هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: در دهه شصت مرز‌های مقاومت و مرز‌های اعتقادی و معنوی محدود به ایران اسلامی بود و امروز فرهنگ مقاومت، ظلم ستیزی و استکبارستیزی در برابر زیاده خواهی‌های دشمن در نقاط مختلف جهان گسترش پیدا کرده و این دستاورد برخواسته از حقانیت دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شیوه جنگ دشمن علیه نظام و ملت ایران تغییر یافته، گفت: طی یک سال گذشته دشمن تمام تلاش خود را برای ناامن کردن کشور گرفت و فتنه‌های زیادی را برنامه ریزی و اجرا کرد، اما با لطف خدا و آگاهی مردم به اهداف شوم خود نرسید. بر این اساس تبیین و دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی محور اصلی برنامه‌ها در هفته مقدس است.



فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) تاکستان افزود: حدود ۳۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده که در سطح ادارات، ارگانها، پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج و در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان تاکستان اجرا می‌شود.

این مسوول نظامی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های این هفته در شهرستان تاکستان می‌توان به افتتاح المان شهید گمنام، برگزاری یادواره‌های شهدای محله محور، برگزاری برنامه ورزشی و مسابقات قهرمانی، اردو‌های جهادی و برپایی برنامه‌های روشنگری تبیین دفاع مقدس با حضور راویان دفاع مقدس در مدارس شهرستان تاکستان با هدف بصیرت افزایی نسل جوان و شناخت ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکستان یکی از قطب‌های مهم در عرصه کشاورزی می‌باشد و این شهرستان در سال‌های اخیر دچار بحران و تنش‌های آبی هم در بخش کشاورزی و هم در بخش آب شرب بوده، با تلاش و همت بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن علیه السلام و حمایت و همراهی استانداری قزوین، فرمانداری تاکستان و شرکت آبفا داشتند بخشی از پروژه‌های آبرسانی به سپاه تاکستان واگذار شد که تعدادی از آن‌ها به بهره برداری رسیده و در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) شهرستان تاکستان از برگزاری رژه موتوری و خودرویی نیرو‌های نظامی و انتظامی، پیاده روی خواهران بسیجی از مقابل مزار شهید گمنام تا گلزار شهدا، گلباران مزار شهدای والامقام و برگزاری یادواره شهید عباس خالقی از شهدای امنیت خبر داد و افزود: از جمله برنامه‌های مهم دیگر هفته دفاع مقدس، دیدار با امام جمعه و ائمه جماعت شهرستان تاکستان و اجتماع بزرگ جوانان انقلابی در روز ۵ مهر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این هفته اجرای رزمایش‌های مختلفی متناسب با نیاز، ولی نعمتان در قالب اردو‌های جهادی از جمله محرومیت زدایی، آموزش سواد رسانه‌ای و سواد آموزی و... نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسوول نظامی در پایان عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام، تشریح مبانی دفاع مقدس برای نوجوانان و جوانان و روشنگری به صورت روایت ارزش‌های دفاع مقدس، اکران فیلم‌های دفاع مقدس خواهد بود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار