نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک گفت: ایران اسلامی در سایه امنیتی که با مجاهدت‌های نیروهای مسلح به دست آمده، به شکوفایی رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 22 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه اراک به دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:امنیت پایدار زمینه ساز توسعه همه جانبه است، بنابراین حفظ امنیت و آرامش جامعه از واجب‌ترین امور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: به برکت امنیتی که به برکت خون مقدس شهدا و مجاهدت‌های فرزندان ملت در نیروهای مسلح در کشور ایجاد شده، توسعه و پیشرفت در تمامی بخش‌های کشور مشهود است.

امام جمعه اراک اظهار کرد: نسل انقلابی ایران که پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) است، با حضور مقتدرانه و پیروزمندانه خود در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص دفاع مقدس ابهت پوشالی شرق و غرب را در هم شکسته و به آنان نشان دادند که اجازه نمی دهند کوچکترین آسیبی به این مرز و بوم برسد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: اقشار مختلف مردم در هشت سال دفاع مقدس با تبعیت محض از ولایت فقیه و امام و مقتدای خود وارد میدان مقابله با دشمن متجاوز شده و با تقدیم جان ارزشمند شان برای رضای خدا، از آرمان‌ها و ارزش‌های والای نظام اسلامی محافظت کردند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام با مجاهدت‌ها و رشادت‌های خود در این ایام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد، در حالی بود که استکبار جهانی با همه امکانات نظامی، انسانی و تسلیحاتی عراق را کمک می‌کردند تا ایران را به زانو در بیاورد اما این امر به اراده الهی و از جان‌گذشتگی دلاورمردان در جبهه و جنگ محقق نشد و ملت ایران در این امتحان حساس سربلند و پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رژیم بعثی در حالی جنگ را بر کشور ما تحمیل کرد که کمترین امکانات نظامی در کشور وجود نداشت اما رزمندگان اسلام با امید به خدا و تبعیت از امام راحل توانستند دشمن را از خاک وطن بیرون کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: اکنون به برکت انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح از ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی دارای قدرت دفاعی بی نظیری هستند که هیچ قدرتی نمی‌تواند حتی فکر تجاوز به کشورمان را داشته باشد.

وی ادامه داد: قدرت نظامی ایران اسلامی در سایه کسب دانش روز بی‌نظیر شده و رهبر انقلاب درباره سپاه فرمودند، سپاه پاسداران بزرگترین سازمان ضد تروریست دنیا است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: صدام در دفاع مقدس مورد حمایت همه جانبه استکبار جهانی بود و در حمله به کویت، جمهوری اسلامی ایران، صدام تکریتی را همراهی نکرد.

وی به آثار دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی، قدرت ایران به جایگاه بین‌المللی رسید و اکنون نیز کشور در تجهیزات نظامی به دانش روز دست یافته و به قدرت بازدارندگی رسیده است.

امام جمعه اراک به حضور زنان در رژه نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: حضور خواهران در صحنه نظامی ارزشمند است و نباید میدان را برای دشمنان خالی گذاشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: تربیت دانش آموزان با تقوا و علم گرا آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی درباره قانون حجاب گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی تلاش کنند تا این قانون به نحو مطلوب در جامعه اجرایی شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی به جهاد اسلامی اشاره کرد و گفت: انجام فریضه جهاد، واجب است و باید در برابر دشمنان خدا ایستاد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار