فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان‌ غربی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه در سطح این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 22 September 2023

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، سردار محمدحسین رجبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ایران در دوران دفاع مقدس کشوری انقلابی بود که به تازگی انقلاب کرده و هژمونی قدرت غرب را در هم شکسته بود. اما امروز نماد انقلابی گری و اسلامیت در جهان است و همین عامل دشمنی غرب است.

وی با بیان اینکه رویکرد فرهنگی و سازندگی، عمرانی و مردم‌یاری از روزهای نخست تاسیس در دستور کار سپاه پاسداران بود، افزود: پیش از جنگ هیچ‌ کدام از مسئولان فکر تهاجم گسترده و جنگ را نمی‌کردند، گروهک‌های تجزیه طلب در مناطق مختلف و عمدتا مرزی کشور در صدد اختلاف افکنی و خرابکاری بودند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه در 31 شهریور سال 59 جنگ غافلگیرانه آغاز شد، ابراز کرد: آذربایجان‌ در 2 جبهه جنگید، در جبهه گسترده ناامنی‌های داخلی در مواجهه با ضدانقلاب تجزیه طلب و اشرار و نیز در جبهه مقابله با صدام، که این امر نشانگر مقاومت و پایداری مردم آذربایجان در برابر بیگانگان است.

رجبی با اشاره به محدودیت‌های استان در ایام پیش از جنگ، ادامه داد: در برخی مناطق پیش از شروع جنگ برای پاکسازی منطقه اسلحه نیز به قدر کافی نبود، اما امروز شاهد هستیم که ایران اسلامی به قدری دارنده و بالنده شده که تجهیزات جنگی ساخت کشور را به دیگران عرضه می‌کند.

وی با اشاره به برخی از دلایل پیروزی جنگ 8 ساله ابراز کرد: فرماندهی توانمند، زمان شناس و مقتدر امام راحل از مهم‌ترین دلایل پیروزی جنگ تحمیلی بوده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: اینکه ایران شروع کننده جنگ باشد شائبه‌ای بیش نیست؛ رویکرد فرهنگی، سازندگی و مردم‌یاری از اول در دستور کار سپاه بود، پس چطور می تواند شروع‌کننده جنگ باشد؟ جنگ تحمیلی، تجاوزی آشکار بود که ایران اسلامی را در شرایط بعد از پیروزی انقلاب غافلگیر کرد و 8 سال به طول انجامید.

وی گفت: در فضای مبهم، نامنظم و ‌ناامیدکننده با ابعاد گسترده تجاوز ‌‌و در حالی که بدنه نیروهای نظامی و سازمان رزم، عمده بسیج محور بود؛ حضور رهبری امام خمینی(ره) بسیار راه‌گشا بود.

رجبی بیان کرد: اینکه توسعه به اندازه اصفهان به آذربایجان‌غربی نمی‌رسید، خسارت جنگ و حضور ضدانقلاب بود که با تلاش و حضور رزمندگان در نقاط مرزی شاهد رفع این مشکل و حذف تروریست‌ها و ضدانقلاب هستیم.

وی با اشاره به شعار و برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس سال 1402، گفت: شعار «ما متحد هستیم» به عنوان شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال برگزیده شده و در این هفته بیش از 2 هزار و 700 عنوان برنامه در سطح استان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، با اشاره به برخی از عناوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: حضور یک هزار نفر از پیشکسوتان در ارومیه و 13 هزار نفر در سایر شهرستان‌های استان به صورت ویدئوکنفرانس در دیدار پیشکسوتان با رهبر انقلاب اسلامی، اجرای رزمایش سراسری رهروان شهدا، تجدید بیعت با شهدا و آرمان‌های امام راحل در تمام شهرهای استان از برنامه‌های گرامیداشت این هفته است.

وی با بیان اینکه رژه هفته دفاع مقدس روز جمعه 31 شهریور در تمام شهرهای استان برگزار می‌شود، ابراز داشت: اقدامات عمرانی، جهادی، سازندگی، برنامه‌های فرهنگی، هنری، نشست بصیرتی با موضوعیت جهاد تبیین، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با 40 غرفه از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این هفته است که از 31 شهریور تا 7 مهر اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار